Tohle bude taky zajímavý…

Melu o tom už minimálně dva roky. Možná tři. Čas letí neuvěřitelně.  Netajím se, že miluju obrázky Kamila Lhotáka, netajím se, že jsem holka povětronice, že mám ráda lítadla, že jsem ráda čuchala kerosin. Tutlám a potlačuji přiznání, že se mi po stojánce a hangárech stejská. To už bude rok, možná dva, čas snad má křídla a tryskovej motor, vzpomněla jsem si jak že vono se to a spočítala a načmárala plášť koule na balící papír  a nechala tak. Pokračováním díla bych si sypala sůl do ran. Masochistka nejsem ani náhodou.

Pak sem při úklidu dětského bince našla desky od vystřihovánky z Albatrosu. S balónem na á čtyřce…

Chci jí už minimálně tři roky. Tašku na herduli. Minulý týden jsem konečně střihla do ručně tkaného neběleného plátna. Ne, netkala jsem. Deset, patnáct, let, se mi v kufru lisoval balíček z ÚLUV v Bratislavě. Ještě nemám ušito. Co by to bylo za kabelu na herduli bez viditelné krajky? Kam jinam s krajkou než na vnější kapsu.  Kapsu dost velkou, aby se do ní vešla knížka do vlaku. Nebo blok na čmárání a poznámky. Starý plátno, stará technika, starý vzor. Perlovky po babičce.IMAG1130

IMAG1134

Než natužená krajka proschla na herduli, přišpendlila jsem na druhou podvinek na balón. Na balón lítací. Na balón dávného vzduchoplavce. Zatím jen na prťavý balónek a nijak nezdobený. I tak to bude zajímavé. Jak samotná práce, tak její dokončení. Čeká mne natrénování začínání ve špičce, šmodrchání na šedesáti párech, sešívání natuženého, vzpomenout si, jak že je to s těžištěm, aby gondola nebyla našišato… Zatím žádná křeč. Hra v polohodu.  A promýšlení půdice. Protože horkovzdušné balóny z obrázků Kamila Lhotáka byly krásné. A ty z rytin ilustrujících verneovky z vydavatelství Jelínek byly zdobné. Poklonu nemohu zbastlit.

IMAG1131

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Tohle bude taky zajímavý…

  1. Vladka napsal:

    Těším se 🙂

    • oldwomen napsal:

      Opět jsem si potvrdila, že masochismus mi není vlastní a vůle nad rozumem u mne vítězí spíše omylem 😀 Žádných šedesát párů paliček. Středový pás koule je už teď půdicový. Se s pěti čísly délky neděleného trápit nebudu 🙂 Jsem ve třetině díla. Začíná se mi rosit čelo při představě sešívání vrchlíků.

Zanechat Odpověď

