Steh za stehem

Chystám dítku dárek k narozeninám. Nafoceno je vše, od prvního návleku až do závěrečného zapošití. Přední steh, zadní steh, stonkový steh, řetízkový steh, krokvička, ažura, krivinka, křížkový steh, smykovací i steh kroužkovací. Po chvílích dělám popisy pod fotky…

K fintám kterak udělat roh na ubruse se asi letos nedostanu. Nevadí. Bude další brožura. K vánocům, k svátku, k příštím narozeninám, někdy.

Dokud nezvládne základ, k lemům se nedostane.

IMAG0847

 

IMAG0816

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Steh za stehem

  1. Witch napsal:

    Jako drahocennost jsem vytáhla v antíku z vyhozených drobností kartičkou s kouskem vzorníku a popisem háčkovaných sloupků. Včera jsem na to v komentáři zapomněla, dnes mi vzorníček připomněl. Podle rukopisu 1.republika… Dobrou věc jste začala dávat dohromady! 😀

  2. oldwomen napsal:

    Dostala se mi před pár lety do knihovny skládačka v deskách. Nedokončený školní vzorník, odhaduji tak desetileté holčičky. Základní stehy jsou na děrovaném papíře. Obrázek pejska (?) si již musela propíchat sama. Sudety máme za kopcem, jméno holčičky je německé. Skládačkou jsem listovala jen jednou. Měla jsem takový divný pocit. Z knihovny na mne nevyskakuje, předpokládám, že se sžívá s osudy nového starého domu. Až přijde čas, sám mi skočí do ruky a rozpovídá se.
    Čarokrásná, děsí mne, že je to vlastně jen půl generace rozdílu a spousty dovedností, které se nám zdají samozřejmé, byly „za nás“ běžné a všední, prostě zmizely, jsou zapomenuty, objevovány jako nový zázrak. Představte si, že pletené dečky – takové ty docela obyčejnské na pěti jehlicích, kde se vzor tvoří jen občasným nahozením oka a ono to dělá ďoury v místě, kam patří, jsou již v kategorii uměleckého pletení. My měly jednu takovou jako poviňáka v ručních pracech na základce. Dokonce i copánkový svetry jsem tam našla. Žádný vyplnění času u rádia nebo při drbání. Žádný zvládnutý řemeslo a vlastně mechanické opakování prvku. Umění je to :krutihlávek:

    • Witch napsal:

      Jojo. Mne sice k pletení jen tak někdo nepřinutí, ale vyšívání a háčkování byl normál. Mamce jsem v ruce ušila flanelovou noční košili a vyšila na ni čínského draka. Učila jsem se to dělat pořádně sama a taky trpělivosti, párala sjem a znovu – miluju vzory bez většího předkreslení, plným stehem nebo postupně dovyšívávané. Třeba barevné obvyšití štykování na dětských hadřících i zavinovačkách, nejdřív lem a potom jsem si řekla, že přidám kytičky nebo něco… Já ten propad v dovednostech vidím ve všech oblastech, ale to už je u mne obehraná písnička. V každém případě mi často zatrne. A to jsem bývala holka málo znalá a bez dědictví od babiček, mamka se vrhala na průmyslově vyráběné polotovary. Jo, jsem hodně samouk, ale tím víc to asi zaškubne a zatrne, když lidi s možnostmi dědictví na samozřejmost koukají jak vyvorané myši.

      • oldwomen napsal:

        Ano, zaráží mne, že se v rodinách přestává vařit. Přitom vhodně sestavený jídelníček ušetří hodně peněz a při troše přemýšlení ani člověk, ženská, nemusí dlouhou dobu tvrdnout v kuchyni. Jen ty pitomý vývary. Kosti jsou za pusu a polívka dá sílu. Jo, notovaly bychom si dlouho.

  3. Mimo.ň napsal:

    To je parádní… zvláště ta první fotka, na tom rámečku…

  4. 747 napsal:

    Eééh? 😯 Tož pěkné to máte, paninko! 😀

    • oldwomen napsal:

      No jo, vono je to celý v mimozemštině, že jo. Vyčkejte času, manuálek bude. Hm. Plný slov neznámého významu. Holt ženský. Co už s námi….

Zanechat Odpověď

