Vždy je dost času na lámání holí i lomení rukama

Již jsem lámala nad robátkem holčičkou hůl. Jiné matky mají také líné Katky a pro stromy jsem neviděla les a tak vůbec nespokojeně mateřsky. Hůl jsem lámala mlčky a v duchu, nadávala jsem pod peřinou a pobrekávala ve sprše.  Robátka normálně chválím, drobné nedokonalosti velkoryse přehlížím, na hrubé chyby upozorňuji velejemně a před skoky do propasti odrazuji, že rozeběh velice pěkný, tkaničky na botách krásně barevné, ale fakt na tom trváš, máš to dobře promyšlený, opravdu si myslíš, že není jiné cesty…..

 

… vždy najdeme jiné, méně bolestné, řešení problému.

Středeční odpoledne nám přálo, čtvrteční den jsme udělali spoustu statečné práce, v pátek nás ostrý vítr donutil přizpůsobit  plán aktuálnímu počasí a  sobotní mráz také doporučil moc nevystrkovat nos.  Tak jsme v pátek natáhli do stavu osnovu na hadrákový koberečky a robátko holčička u přidržování snovacího kolíku projevilo přání zopakovat si háčkování, že vidělo moc hezkou deku a že si už nepamatuje kudy tudy na krátký sloupek se chodí. Ó, to byla hudba pro mateřské tvořilkovské uši.  To byl hojivý balzámek pro mou zoufající duši.  Ještě o páteční noci jsme hledaly v hromadě „to se hodí“ TEN TUBUSEK s háčky.  Vhodná příze se povalovala na samém vrcholu haldy. A našly.

V sobotním mrazu mi práce kolem zvěře jen lítala od rukou. Konve s vodou mi snad něco nadnášelo. Těsto na buchty kynulo u radiátoru a robátko mi ukazovalo, co si pamatuje. No jasně, že místo krátkých sloupků dělá pevná oka a pak se diví, že další řada je dřina a mezi uháčkovaným kouskem a plátem litinového plechu není rozdílu v poddajnosti a tvárnosti.  Buchty  zlátly v troubě a já robátku holčičce ukazovala jak že se zpropadený krátký sloupek dělá a jak se háčkuje rovně a jak pak na sloupek dlouhý a že čtvereček  lze háčkovat i dokolečka dokola. Buchty voněly domem a robátko chlapeček si připravovalo břichabol a větrnou noc jejich uždibováním. Hm, teplý jsou nejlepší a na následky se nesmí myslet.  Probíraly jsme se krabicemi s přízemi a já házela zbytky akrylů a sem tam i celé zbylé přadeno do igelitky a robátku holčičce zářily oči nad tím bohatstvím.  Věnovaný háček si odnášelo skoro jako relikvii.

Manžel si rval vlasy, když slyšel „a zbytky vrať, odstřižky do deseti, patnácti čísel zahoď, čtvrtmetrové už nech,  syslila jsem to na gobelínek na kartónu“.

U kafe před odjezdem jsme s robátkem holčičkou trhaly na proužky nezašitelné samonapínací prostěradlo a trička s prodřenými lemy a skobami na rukávech, pestrobarevné proužky se na podlaze měnily v klubko hadů a psí smečka se je snažila lovit a pánové měli nechápavé oči a nesměle se ptali, co to zase je a já řekla, stejně jako již několikrát v minulosti a rozhodně ne naposled „ono to tak nevypadá, ale uklízím“.

Jsou opět pryč. Město je spolklo.  S opravdovským jarem se vrátí. Na víkend.

Nalomenou hůl jsem strčila za skříň. Holčička povídala do telefonu, že bude chtít ukázat jak se čtverečky sešívají.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Vždy je dost času na lámání holí i lomení rukama

  1. Witch napsal:

    Ježíšku, to muselo být hladicí odpoledne! Maminčí zadostiučinění za celá staletí! Moc Vám to přeju, robátčice nemaje. 🙂

    • oldwomen napsal:

      🙂 snažila jsem se již v útlém dětství…. Marně. Teď se dostavil hnízdní pud. Jsou zase in takový ty šílený háčkovaný deky ze čtverců, jistě pamatujete konec šedesátých let 😆 Nechají se koupit již hotové. Ovšem tedy ta cena, že jo. Prozradila jsem holčičce, že deka může být i vzorníkem, ať rovnou trénuje na čtvercích deset na deset. Uvidím, s čím přijede příště.
      Jsem ráda, že jsme udělali letní ohrady. Sama bych o dělala měsíc. Ono to v jednom ani nebaví.

  2. vimneok napsal:

    Krása 🙂 nade mnou byla hůl dávno zlomena, jsem po tatínkovi naprosto manuálně neschopná a projevilo se to velmi záhy… a na základce mi už se stehy pomáhala šikovnější kamarádka…

    • oldwomen napsal:

      Já zase neslyším neslovanský jazyk. Sice už čtu Agátu v originále, a píšu si s kamarádem Sudeťákem v jeho tatínštině, ale vlastně se nedomluvím. Výukové poslechy s ruchy z daného prostředí, jaký že to číslo telefonu mi diktoval, to vyloženě tipuji.
      Je fajn, že jsme každý jiný.

  3. Milena napsal:

    Šťastná to žena. Moje holčičky považují už třicet let ruční práce za nejvyšší trest. Poslední naděje vkládám do vnoučat.

  4. Mimo.ň napsal:

    Hezký 🙂 Teplý buchty jsem mámě brala taky… jenže to už je dávno. A já je takový prostě neumím. A na téma „akryl“ se ty naše příspěvky docela dobře sešly 🙂 i když z opačné strany spektra.

    • oldwomen napsal:

      Až včera jsem si uvědomila, že ještě v devadesátých letech nic jiného než akryl v nabídce pletacích přízí vlastně nebylo. Ano, sem tam něco luxusního s přídavkem pravé vlny, ale jediná vlna vlněná byla kousavá Valaška. Fezko Strakonice mělo v nabídce něco málo vlněného, ale to také kousalo jak sto čertů i přes triko a košili.
      Momentálně nepletu, zbytky akrylů jsem chtěla zamotat do piditapisérí tkaných na kartonu, pohrát s vazbami. Ono to nebývá větší než pohlednice. Takové vyšperkování kapsy na tašce, obal na knihu a podobně všedně nenápadně užitě. Ale na první háčkovací pokusy taky dobrý 🙂
      Ehm, svetr s jeleny jsem tedy jaksi nikdy… i když obrázkových svetrů jsem se napletla oujé. Dítko si ale vždy samo řeklo, jaký chce. A bylo přítomno i výběru barvy.

      • Mimo.ň napsal:

        Popravdě, nevím, z čeho byla vestička, zdali došlo na Valašku nebo jiný materiál, ale ta kopřiva dvojdomá z toho tasila drápy snad i přes drátěnou košili. Blbé bylo, že navzdory matčiným špatným zkušenostem s otcovým způsobem uvažování u nás doma mívalo slovo „překvapení“ i po letech kupodivu pozitivní znaménko 🙂

Zanechat Odpověď

