Dobrušce nejhodnější

To ti byl dneska povedenej den. Sice stále pod nulou, ale nefoukalo a sluníčko už má sílu.  Před polednem jsem vzala štěně a kozy ven, potřebovala jsem odházet tu týdenní neuklizenou hromadu hnoje a jak je letos málo sena, tak ať se napasou stařiny, aspoň jí nebudu muset za měsíc vyhrabávat a čistit od ní plot. Jak je to tam v závětří, tak jsem pověsila bundu na kliku a dělala jen v triku bez svetru. Fakt to krásně hřálo.  Sranda byla, když štěně chtělo zakousnout Béďu. Byl před obědem na zdravotní procházce. I s manželkou. Šli zadem od rybníka, Bára se mohla uňafat a uskákat, Béďa si s ní notoval v psím nadávání, však ho znáš.

Kozy se držely pěkně v houfu, chvíli se cpaly stařinou z plotu, hodný holky, nezklamaly, chvíli ožíraly šeřík a šípky, co jsou snad nevyhubitelné. Tolikrát jsem je už vyrývala a stejně pokaždé odněkud znova vyrazí a silnější, než byly. Ožvejkaly i víno, co visí přes zeď, zabrousily k tý polorozpadlý stodole, co má pronajatou Ivan a požraly něco vlaštovičníků. Vyloženě mě potěšila Cigaňa. Postavila se hned vedle hnoje k lebedovýmu klacku a hlavně k laskavci a nepřestala, dokud bylo. Je už širší než delší a i v Černý a Hnědý se to už pěkně mele. Počítala jsem, že Cigaňa slehne o vánocích. Mikky po ní skákal už na začátku srpna. Dojila jsem jí do půle listopadu, říji jsem nezaznamenala, tak jsem si říkala, že hned na poprvý a dobrý. Asi ne. Asi to bylo později. Zase si připadám jak úchyl. Kdykoli jakákoli koza zvedla ocas, tak jsem šmírovala jůliny, jestli se už nenalévají do trumpetkova a nesignalizují brzké slehnutí. Mrchy. Napínají mne. Vemena nikde, pipky neprokrvený, nenaběhlý, dámy kozy o březosti opět ani neslyšely, tak co to po nich chci. Myslím, že přijde ještě jedna mrazová vlna a že prostě čekají. Budu muset zajít za Vavrouškem. Měl u nás na přelomu října a listopadu kozu, tak jestli mu zvostala a nepřeběhla se.

Do zelenýho se nepouštěly. Jen Mikky vlítnul Tondovi na kraj pole a pustil se zbytků loňský řepky. Oseto není, tak žádná škoda a Mikky ať se třeba zduje, nenažranec. Protože se k němu nepřidala ani Upírka, tak mám podezření, že i ona čeká. Velkou radost z toho nemám, je velice drobná, chtěla jsem ji připouštět až letos. Člověče, kozy se vyhýbají i tůjím. Jen kozel jim oloupal kmeny. Stejně už to chtělo prořezat. Až tak moc sice ne, ale co už.

Představ si, že se nafutrovaly tak moc, že si začaly i lehat a opalovat se. Štěně poletovalo mezi nimi a hnojovou kopicí a nevědělo co dřív. Jestli se vyválet v bobkách a nebo si označkovat hnojovou horu, protože tak obrovská parfumerka, co kdyby mu jí jinej pes uzmul.

Zítra s nima pudu zas. Sice už tam mám hotovo, ale chvíle relexu neublíží. Taky ušetřený seno potěší.

Už zase mosím. Za chvíli dojím a taky Stařík už bude hladovej.

Fakt to byl krásnej den. Pohled na pasoucí se stádečko a Ivanovo koně v ohradníku o kus dál a to modrý nebe, to ti bylo tak silný nakopnutí k jaru.

Už fakt mosím zase jít dělat. Však ty taky.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Dobrušce nejhodnější

  1. Witch napsal:

    Dneska byl opravdu krásný den. Setkání s kolegyněmi-kamarádkami z celého kraje, mimo pracovní záležitosti i spousta příjemna 🙂 Ať je takových dnů víc, to přeju všem! 😀

    • oldwomen napsal:

      Byl. Sice jsem skoro tři hodiny házela hnůj, ale celkově mne den nabil energií. Sluníčko už dovede pohladit. Asi budu mít na jaře katalogový hnojiště a dokonale čistý plot, plus kolem Ivanovo stodoly bude čisto – čtěte vypasený binec, jen čerstvoučké kopřivy a trsy nového vlaštovičníku. Ono je málo sena taky k něčemu dobré.

      • Witch napsal:

        Určitě. Vždycky se dají najít klady, i když má někdy člověk noční můry, jak co zvládne. A kopřivy, to je skvělá věc!

  2. 747 napsal:

    Úplně cítím, jak to bylo pohodový, pro celou „smečku“. 😀

Zanechat Odpověď

