30.01.2013

Absolutně všední a nezajímavý den. Prudké oteplení po několika mrazivých dnech a staré zlomeniny oznamují, že další mrazivá vlna je za rohem.

Robátko si v telefonu pochvalovalo, že dalo nastydlému psu domácí meducínu (poradila jsem jí teplé mléko s medem pro kašlající štěně labradora) a pes že je zdravý a je opět neřízenou střelou a že ušetřilo za návštěvu veterinární kliniky a že když už teda bůh stvořil veterinu, aby udržovala kočku zdravou a člověka na mizině, že tutéž medicínu poradilo kolegyni s kašlající kočkou, co kašlala i přes péči a medikaci píchanou graduovaným zvířecím léčitelem a že zázrak – hned po první misce peršanka spala hlasitě a dlouho a po pátý misce dobroty je i po kočičím kašli.

Snad mne, až to praskne, neupálí. Však jsem skřítky domácníčky a ani čarodějné bejlí neposílala.

Škodič malý domácí Štěně Beruška řádila jak černá ruka pro změnu po zahradě a po dvoře. Honila se s batoletem býčkem Břetislavem a byl to pohled pro bohy. Břetislavovi se po ledu pod kalužemi rozjížděly ještě špagetovité a stále trochu nejisté nohy, vyhazoval předními i zadními hrudky tajícího sněhu, pohazoval hlavou, Beruška kolem něj v uctivé vzdálenosti poletovala, chňapala po odletujícím sněhu, probíhala zbytky závějí, provokovala to podivné nohaté stvoření ke hře, ale bála  se jeho velikosti.

Referentce na pracáku zmrznul počítač, a vypadalo to, že až do skonání světa a nebo politického zřízení, nerozmrzne. Zahltila jsem jej požadavkem o vytištění potvrzení pro berňák, že drahoušek si mne může odečíst z daňového základu.  Referentka se potila a omlouvala a vůbec jí byla situace nepříjemná. Požádala jsem ji o zaslání potvrzení mailem.  Dozvěděla jsem se, že na celém ÚP není jediný scaner…

… tak v rámci úspor stará dobrá papírová pošta  a další známka do alba.

Zkusila jsem znovu nakousnout problém profesních průkazů. Padesátku považuji za ztracenou, co třeba b2 part 66. Nevěděla o čem mluvím, ale ujistila mne, že když přinesu od potencionálního zaměstnavatele… tak zas nic. Zahltila jsem ji dotazem na nepravidelný příjem dle autorského zákona a nepřevyšující ouřadem povolený obolus. Netušila, nač se ptám. Zná jen práci na konkrétní  smlouvu.

Je dobré, zahltit úřednici. Do půle května do Města nemusím. Dobře, Staříka asi s daněmi na podatelnu finančáku nevyženu. Byť je přiznání jeho. Ale až do května nevidět přehlídku těch, co mají budoucnost za sebou a hýčkat si naději, že mezi ně nepatřím, k nezaplacení. Jenže, jak se drbala za uchem, kdy se zase uvidíme, abychom si sdělily, že žádná změna, tak se polohlasem práskla, že i duben už má plný a nejraději by až v červnu, ale zase befel je befel… Zajímavá informace. Neradostně zajímavá.

Změny počasí se mnou cvičí brutálně.

Zašívám do “ možná polštář – možná kapsa tašky – možná čtverec deky – však se časem uvidí“ kousky vláken vytažených i vyškubnutých a i vyrvaných z Beruščinýho cuchance a přemýšlím jestli i umělej kyčel a dřevěná noha a železný plíce dávají pocítit svou existenci v čase frontálních změn…

… a Stařík mi odpovídá, že topinky s česnekem jsou dobrou volbou pro večeři.

S Beruškou na hlavě a Richardem v nohách usínám Staříkovi na rameni. Jestli s půlnocí nakoukne do ložnice upír, má to s prvním nádechem spočítaný. A já ho ráno vyluxuju z koberce.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na 30.01.2013

  1. vidoulsky napsal:

    Změny počasí se mnou cvičí brutálně… Taky? No to jsem rád že v tom nejsem sám. Doma mi to nikdo nevěří a jsem za kňourala.

    • oldwomen napsal:

      Meteosenzibilita působí na „normální“ okolí podivně.
      Někde jsem četla, že Švýcaři bouračky a fackovačky a podobně ruplé nervy a pomačkané plechy řeší mírněji, když se staly v období fénu. Předjaří – prudké změny tlaku i teplot, vítr z hor do toho… Rozumný národ. Chápou, že člověk není stroj 🙂

  2. vidoulsky napsal:

    Tvé pochopení a trocha červeného působí zázračně, jako by mi bylo lépe, meteosenzidebilita zdá se ztrácí iniciativu.

    • oldwomen napsal:

      Nebo přešla fronta a vyrovnal se zase atmosférický tlak 🙂
      Jsem ráda, že je Ti lépe. te
      Ehm, znám pár debilů. Jeden je takto i úředně diagnostikován. Už v batolecím věku se mu to přihodilo. Vadný prenatální test. Meteosenzibil mezi nimi není ani jeden.

  3. holkajulka napsal:

    Možná to působí i na blbost lidskou. Dneska jsem nějak rozkvetla 😦

  4. Strejda Olin napsal:

    Závidím Vám, já tohle napsat nedovedu 😦

Zanechat Odpověď

