Krátká předvánoční

Občas se podívám do seznamu slov a slovních spojení, která svedla náhodného čtenáře rozkliknout někde ve vyhledávači odkaz k tomuto blogu a možná prolistovat, možná jen zase rychle zavřít.

Hm, stálým hitem je hlodavčí téma – Krysa, potkan, němkyně.  Pak název blogu v nejrůznějších podobách, nepředpokládám, že by hledač „old woman“ toužil po průletu Stepí 🙂 .

Že se blíží Vánoce je zjevné. Včera se objevila hláška „hovno pod stromečkem“ a to tak, že pětkrát. Dva dotazy pátraly „kam  s dřevěným válem na těsto v kuchyni“, sedm jich hledalo „světlo“, jednou se objevila „zimní výzdoba oken“.

S posledním úhozem jdu uhňahňat těsto na vanilkové rohlíčky, aby se se soumrakem rozvoněla od rozpálené trouby i kuchyně a dům a obláček cukrovo-ořechovo-vanilkové vůně zavisel i ve stáji a prolétnul se ulicí až na náves k nazdobenému smrku u naší dvoutřídky.

Vál po skončení hňahňání šoupnu zpátky do linky – jak zásuvku. Jsou pod pracovní deskou takové kolejničky, které jej drží a nepustí.

Se štěnětem v patách, no spíš štěnětem visícím na patě, veškerou výzdobu vzdávám, včetně té okenní. Nehledě k tomu, že stařík už od března tvrdí, že ta nová těsnící okna zapraví a samo že i parapety připevní. Co kdyby jej na Štěpána přepadl záchvat workoholismu a kvůli nějakýmu sezonnímu chvojí za záclonou NEMOHL uskutečnit svůj kutilský záměr.

Ještě mne napadá – už jste napsali dopis Ježíškovi a dali ho za okno? Měl tam být už včera, aby ho Mikuláš vyměnil za hrst ořechů či jablíčko a předal adresátovi. On by ho měl předat i čert, který stvrzuje převzetím bramborou a kouskem uhlí. Stejně tak i cukrátkový anděl. Nenapsali, nedali a máte pocit, že už je to marný? Přátelé, není! Šeptal mi malý skřítek domácníček, že dopisy od opozdilců, loudalů, prokrastriků a nepořádníků nosí Ježíškovi Meluzína, která se prohání jak komínech lokálních topenišť, tak i v panelákových odvětrávacích  šachtách digestoří.

Pod stromečkem…  no jo štěně, vono by mohlo v nestřežené chvíli utrousit…  v každém případě nevím o nikom, kdo by byl kdy takto obdarován.

Přeji klidný a pohodový čas pravidelným i náhodným čtenářům blogu.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Krátká předvánoční

  1. Mimo.ň napsal:

    BYL. Jako každá mimoní historka je taková sladkohořká, tak to kdyžtak smázněte, pokud je to příliš neuctivé k tématu vánoc. Vzpomínám na poslední vánoce s našima – měli pejsku, která, navyklá na pozornost, špatně snášela, že si jí při chystání štědrovečerní tabule nikdo nevšímá (no, možná ji jen zapomněli včas vypustit na dvůr). A tak se urodilo. Aby toho nebylo málo, otec špatně viděl, a jeho hláška Hele, Marti, tady sou ňáky vořechy, byla první, co se mi napřesrok, kdy barák už zel studenou prázdnotou, vybavilo.

  2. jdu psat dopis! okamzite!

  3. anna napsal:

    My už jsme „psali“ před týdnem. Kloučci-vnoučci, kteří jsou ještě nepsavci, vystřihovali, lepili a kreslili a my dospělí jsme opravdu psali a malovali svá přání, jedno bylo posláno i e-mailem. Teď už to záleží na Ježíškovi, Mikuláš svou práci zvládl na jedničku.☺A.

  4. samazakanalem napsal:

    No dopis sem nepsala, ona se ta prani zrovna vcera probirala na dalku skypem :lol:. Teda ja jsem to chtela napsat, ale byla jsem predbehnuta celkem konkretnimi dotazy. Ovsem ne az tak konkretnimi. Bylo totiz treba ujasniti si datum, neb se nepohybuji v nekterych koncinach zas az tak casto. Takze ted vim, ze v jistem obdobi se mi neco splni, ale jeste nevim presne co to bude. Same naznaky.

    No ale jeden dopis by to teda chtelo. Nebot jeden z darku by mohl priletet od synatora. Tudiz jeziskovo dopis bude jemu. Ten zbytek uz vi, po cem touzim nejvic ;-). Tim budu mit splneno.

  5. Sendyman napsal:

    Ješiš!
    Tak to zase dostanu kulový.
    Já ten termín zase prošvih´! 😀

    • oldwomen napsal:

      Kulový dostaneš, protože neumíš číst. Nebo ti už nefunguje krátkodobá paměť. Pošli psaní po Meluzíně. Bydlí v digestoři.

  6. Věra napsal:

    Včera tady byli naši skřítkové; hned se hnali do ložnice, kde jim Mikuláš nechává za oknem nadílku. Ptala jsem se malé vnučky, jestli už psala Jeežíškovi, co jí má nadělit. Její odpověď mě uzemnila – chce velkého, živého koně. Málem mě to porazilo, ale devítiletý vnuk to dorazil, ten chce opravdový bagr, aby mohli s tátou bagrovat na chalupě…

  7. 747 napsal:

    Taky spoléhám na Meluzínu. Až budu vědět co chci, tak to možná i napíšu. 😀

    A k těm heslům na vyhledávání…. ty jsou někdy neskutečný. Neuvěřitelný co lidi hledaj. U mě je v seznamu nejzáhadnějším heslem „vzorník vagín“. Ne moc často, ale přesto opakovaně. A já si pokaždý říkám co je todle za lidi? Co vlastně od teho nebohýho gůglíka čekají?! 🙄

  8. vonrammstein napsal:

    Jojo, muezzína mi teď na Vysočině taky cosi přes kamna vyprávěla. Ale nerozuměl jsem jí.

    • oldwomen napsal:

      Důležité je, že rozuměla ona Vám.

    • oldwomen napsal:

      Br, u nás momentálně mínus deset a, hurá, bezvětří a jasno. Jak jste na tom ve vašich kopcích?
      Šla jsem kolem druhé do práce zvířecí. Seno, mrva, protože už nejde použít k napájení zvěře zahradní hadice, tak hurá sto zimních kilometrů s vědry… Pohoda, podvlíkačky, svetr, šátek, botasky hnojovky. Bylo plus půl. Skončila jsem se soumrakem a na teploměru skoro devět pod nulou. Bála jsem se, soudě dle rychlosti mizení rtutě z kapiláry do nádobky, že bude v noci ještě mrazivěji. Ale pohodička, se svítáním nebude víc jak dvanáct. Při troše štěstí nezamrzne městská voda a vaření kafe ze studniční minerálky počká do února.

  9. Witch napsal:

    Tak jsme v pět měli bezvy vyčištěný vjezd. Silnice byla mokrá a černá. Šla jsem na pole vysypat biozbytky a zapadla jsem po kolena tam, kde je rovně srovnaný sníh, žádná návěj. Teď pojede synek na noční a silnice je bílá, nasypalo se tak 15 čísel a padá dál… Ale byl hic, přes den nad nulou!

  10. oldwomen napsal:

    Věštila jsem příchod zimy na druhou půli ledna. O víkendu jsem o správnosti odhadu byla i přesvědčena. Mrazivá předzvěst trošku opožděné kateřinské zimy, vánoční obleva a plus mínus patnáctého ledna krutomrazy a sníh a až do půli března. Mno, tak jsem dneska cvičně už dvakrát proházela cestu a před spaním mne to čeká ještě jednou. Sice skoro nemrzne, ale plus nula přes den a mínus to samé v noci na udržení pokrývky stačí. Stejně se mi nechce věřit, že bych špatně četla zvířecí meteorologický zpravodaj. A havrani se taky ještě k vesnici nestahují….

Zanechat Odpověď

