Kdo se bojí, nesmí …. k herduli

Když jsem předloni obdržela v balíčku společně s objednanými nitěmi a špendlíky i podvinek se třemi sněhovými vločkami, jako vyrovnání zanedbatelného cenového rozdílu mezi cenou požadovaného a cenou dodaného, zaóachala jsem nad jejich jednoduchou krásou a začala se těšit, že jen co uvolním herduli…..

Herdule byla „volná“ za tu dobu již mnohokrát. Podvinku přibyly oslí rohy od častého prohlížení, myslím, že i na drobné slzičkové skrápění došlo. Protože čím pečlivěji jsem studovala technickou kresbu krajky, tím víc jsem si uvědomovala, že na tohle ještě nemám, tohle nedám, tohle nikdy nedokážu… Mnohokrát jsem za tu dobu výkres překryla pauzákem a přišpendlila k podušce,  a zase smutněji a smutněji odšpendlila a vrátila do desek.  Důvod? Jednoduchý. Nedokázala jsem určit, kde začít. Vlastně jsem se bála začít.

Letošní první sníh a brzký nástup plískanic mne opět přivedl k prázdné herduli a deskám se sny a pomníčky. Vločky sněhu poletovaly za oknem, krajková vločka rostla mezi špendlíky.

   Použila jsem bílou bavlněnou nit č. 44 a zlaté lurexové šicí hedvábí. K vánoční výzdobě trocha třpytu patří. Víc z rozdělané práce jsem vyfotit nestačila, tak snad jen pro případné tápalky, jak že se to tou zlatou, že je to kytička zamotaná v zubatém kolečku… v místech průchodu jsem přibrala zlaté páry k bílé vodivé niti a tvářila se, že tři paličky jsou jedna.  Nakonec největší dřina byla odšpendlení natužené krajky.

Podvinek je chráněn autorským zákonem, zakoupený v atelieru mARTina ve Vamberku. Použitá technika – řetízek s pikotkami, pláténko za očka, kroucený vodivý pár (ve středu plátnové pásky).

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

34 reakcí na Kdo se bojí, nesmí …. k herduli

  1. 747 napsal:

    Šmarjá, to je piplačka! Skoro jako přeslabikovat ten popis postupu, když naprosto netušíte co ty pojmy znamenají, ba ani že cosik takového existuje! 😆

    • oldwomen napsal:

      Nakonec nejhorší bylo fakt až odšpendlení. Vločka je z rodu trojhodinovek. Za jeden podvečer hotovka. Už smolím druhou. Bez zlata.

  2. Vlaďka napsal:

    V „jednoduchosti“ je krása 🙂

  3. oldwomen napsal:

    Jo, však znáš sama. Neustále pěním nad lístkovinou. Jak jsem ujetá do šicích, případně obuvnických, nití, tak zamotat lísteček tak, by byl dle představ, je skoro nemožné. Perlovka je sranda. Ale totéž ze šicího hedvábí 😦 , vím že to jde, že by i z vlasu šlo, o pavučině nemluvě. Ušít umím. Paličkami udělám dobře až k bodu zlomu. Tedy k místu, kde se lístek začíná opět zužovat 🙂

  4. Witch napsal:

    Tak krásné u nás nepadaly 😀

  5. Kutil napsal:

    Koukám, jak jste šikovná. A taky koukám, co všechno je chráněno autorským zákonem. To jako kdybych chtěl váš výtvor od vás koupit, že byste musela poslat tantiému autorovi podvinky? Podvinka? No, předlohy. Ona i ta tantiéma je vlastně blbost. Prostě desátek…

    • oldwomen napsal:

      Podvinek – vzor hrad.
      Nesmím na cizím podvinku flákat sériovku do stánku, jedno zda na ulici a nebo někde ve virtualitě, i když u vánočních a velikonočních dekorací je to takové lákavé. Mohu ale krajku darovat či vystavit. Pak by ale na zadní straně pasparty a nebo jinak vhodně měl být uveden název : xxx ; autor podvinku: xxx; realizace: já. Nebo, v případě že chci/musím prodat, tak se zeptat autora a nějak se domluvit.
      Ono je to v případě krajek s autorskými právy stejné, jako s každým jiným výtvarným dílem. Metrovou krajku už nikdo na prodej nedělá, protože kdo by to zaplatil a krajkové šperky či obrázky by měly býti originály. I když jeden podvinek použijete vícekrát, tak se vám stejně nikdy nepovede věrná kopie. Nemluvě o tom, že kolik šmodrchalek, tolik verzí původně téhož. Asi jako když Hokusai furt dokolečka a ímrvére maloval Fidži v mracích.
      Když se budete nudit a surfovat blogy a narazíte na krajkářku, která „pouští“ své podvinky ke stažení, tak docela jistě u nich bude poznámka, že nejsou určeny pro komerční využití.
      Určitě byste nebyl potěšen, kdyby někdo „zkopnul“ Váš text a drze jej vydával za svůj, bez uvedení zdroje.

      • Kutil napsal:

        Ale jo, tomu rozumím, přece jsem to nekritizoval. Umělecké dílo je cokoliv, co někdo za umělecké dílo prohlásí. To jsem kdysi někde četl a líbí se mi to. Zpochybňují to sice teoretici umění, ale není divu, je to jejich job. Teď se třeba bavím, jak se sochaři handrkují nad bustou Havla, která je v Bruselu. Ale ono to tak bylo vždycky… Omlouvám se, není to k tématu, můžete mě klidně smáznout. I bez uvedení zdroje.
        P.S.: Akorát tam nějak nevidím ten hrad.

        • oldwomen napsal:

          Tak pro češtináře ještě jednou:
          plurál, nominativ podstatného jména PODVINEK; rod mužský, neživotný, skloňuje se dle vzoru hrad 🙂
          Reagovala jsem, asi zbytečně rozsáhle, na onen desátek autorovi návrhu.
          Vaše definice umění je skvělá.
          Kdysi vycházel měsíčník UM, redigovala jej paní Žantovská a bylo to v době, kdy byl pan Žantovský davu obecnému lidu ještě neznámým překladatelem. I v domácím archivu mi onen měsíčník zmizel někde v propadlišti dějin a stěhovacích krabic. V editorialu prvního čísla bylo zdůvodnění názvu. Že UMění je od slova UMět, zvládat dokonale řemeslo, být pokorný před materiálem… Bohužel vyšlo jen pár čísel.

  6. Kutil napsal:

    Jo takhle, aha, podvinek, vzor hrad, no, to mi nedošlo, to jste mě tedy dostala (smích), myslel jsem, že je to podvinek – vzor hrad, jako chráněná značka, jako samopal – vzor nevím kolik. Ach, ta naše čeština česká…
    Pokud jde o autorská práva, tak to je dost nestabilní podloží, kór teď, v době internetu, který do toho vnesl pěknou paseku. A třeba koláže nebo montáže, to by si takový kolážník ani nezalepil, kdyby měl ke každému kousku, který použije, hledat souhlas. Anebo aby se člověk bál použít nějaký otřepaný bonmot, co kdyby se přihlásil někdo, kdo k němu má autorská práva. A třeba recepty na jídlo, to je něco jako anekdoty… Máme k tomu práva, nemáme k tomu práva, kolikrát jsem si už tuhle otázku ve své profesi položil, jo, jo. Tady víc než jinde platí, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.
    *
    Ale na druhou stranu, vyprávěla známá, jeden inzerent chtěl pro televizní reklamu použít kousek známé písničky, nabízel skladateli, textaři a interpretce každému po 400 000 Kč za souhlas, jenže interpretka chtěla 6 milionů, takže nedostal nikdo nic. A souhlas musí dát všichni tři.
    Jestli pak není jednodušší to krajkování…

  7. oldwomen napsal:

    Bych úryvek prohnala frekvenčním modulátorem a interpretku z úryvku prostě vyzmizíkovala a poslala odpustek jen skladateli. Ruchy v odposlechu nebo bréca nenažraná, však to vyjde nastejno. Nehledě k tomu, že pokud pjeseňka byla notoricky známá, tak slova do muziky v hlavách posluchačů stejně naskakují jaksi automaticky.
    Nojo, kolážníci. Ti mě nenapadli. Stále je mám zařazené v kategorii vystřihovánek. Bože, to je ale zjednodušení pitomé zkratkovité. Jenže vono i fotošopaři už vlastně….
    Krajkování a vůbec veškerá hadrařina a níťařina je skvělý relax. Kam se na to hrabe rybaření 🙂

  8. Parabellum napsal:

    Zdravím Oldwomen

    mám pár věcí off-topic – četl jsem tu Vaši přestřelku s panem Marčíkem, a hlásím se k tomu, že jsem rovněž provozoval FV v ostrovním režimu.

    A ještě něco jsem Danny z Brejlí….

    • oldwomen napsal:

      Danny,vítejte ve Stepi.
      K tomu, co se z Vašeho komentáře ztratilo – ano jsem, na třetí fakultě v Brně promovaný. Postihlo mne zeštíhování v 2007 😦 , stále se snažím o sehnání práce v oboru, klidně i příbuzném, ale je to marný, je to marný, je to marný. Tak proto se nezmiňuji a proto píšu pod nickem. Něco dělat musím, abych totálně nezblbla, tak proč ne zvěřinec 🙂
      Netvrdím, že ostrovní FV je pitomost, jen jsem rozporovala páně Marčíkovo zjevně nepravdivá tvrzení. Postupně jsem odhadla že je členem sekty oteplovačů, tak jsem diskuzi zabalila.

  9. Parabellum napsal:

    Já myslel, že tahle specializace byla v Košicích – také jsem troošičku k téhle specializaci přičmuchnul, u VU 1610 – TOPařil jsem na mašinkách třeba 4401, 4402, 7501, 5414, 5616, 5918, 8003, 8304, 9207…….u „šestnáctdesítky“ nebo také v „Koreji“ jak chcete.
    Já na tenhle obor rezignoval.

    Jinak pan Marčík provozuje http://www.energybulletin.cz, a problematice vyčerpávání fosilních zdrojů docela hoví – problém je, že nemá technický vzdělání, a tak jej lze opít rohlíkem.

    Jo, a kk tomu přebití baterek -a zpětné radiaci panelů – je to ošetřené něčím, co znáte jako Demr a Karel – takhle mi to alespon kolega, který tmi to zapojoval, púopisoval:-)))))

    • oldwomen napsal:

      Kromě toho, že nemá technické vzdělání, tak mu chybí i schopnost uvažovat v souvislostech a omílá dokolečka dokola oteplovačskou mantru. Už jsem na ně (ekologisty a environmentalisty) drobně alergická. Obecně na Kosu chodím jen ve chvílích duševní nerovnováhy. Z jejich kmenového společenství mne mrazí.
      Chtěla jsem víc detailů o FV vytáhnout z pana Marčíka. Když něco propaguju, tak to musím mít nastudovaný, to ví i vnucovači Strážně věže 🙂 . Proč jste přestal provozovat ostrovní FV systém?
      Přiznám se, že jsem se po zapojení FV nijak nepídila. Nepotřebuji to, neměla jsem důvod. Až jak to p.Marčík nakousl… DEMR odpojuje alternátor, Karla neznám pod tímto označením, možná číslo LUN? , ale předpokládám, že půjde také o elektromagnetickou záležitost. Ptala jsem se ho, jak je ošetřeno, po odpojení všech spotřebičů, aby za slunného dne nebyly panely „v chodu“. Odpojovací relé jen odpojí baterii, alternátor ale napájí vše ostatní, zde je vždy nějaký spotřebič v chodu. Na rozdíl od domácnosti bez ledničky 🙂
      Tak Žatec, povídáte…

  10. Parabellum napsal:

    Zdravím Oldwomen,

    Takže pěkně popořádku – stejně jako pan Marčík patří mezi okruh mých zájmů problematika vyčerpávání primárních energetických zdrojů – je to na dlouhé vyprávění, a co se týče získávání těchto – nejsem až zase tak úplný laik (Btw: to byste neřekla, jak se při tom hodí specializace zaměřená na lopatkové točivívé stroje:-))))

    Ale zpět – prostě mne zajímalo, jaké jsou vlastně možnosti té FV, a to jak technické, tak ekonomické. Takže: 100 Wp panely jsem zbastlil sám poté, co jsem si koupil články, a dal je do rámů z vyřezzených okenních křídel – dno toho panelu tvořily OSB desky. Bylo to v době,m kdy panely byly docela ještě dravé – takže jsem mě osml 100
    Wp panelů, které dohromady vyšly tehdy na 24 000 Kč a ted bylo
    potřeba něco do čeho tu energii naakumuluju – nejlépe se k tomu hodí trakční hlubokovybíjecí baterie koupil jsem na aukru 6 kousků – 12V/180 Ah po 3500 Kč (normálně stojí tak 8000 Kč jedna) a mezi tím muselo být to něco, co ochrání ty baterky před přebitím – udělal mi to zesnulý kamarád, který psával pod nicek Max nebo Ma von Sprcha – občas také jako Luger. Měnič na 220 V/50 Hz je ten relativně nejmenší problém, na trhu jich je celá řada, a stojí řádově tisíce korun.
    Takže celá tahle legrácka vyšla něco přes 50 000 Kč. A nyní si řekněme, co tohle vlastně umí. V létě tím normálně utáhnete skromnou domácnost, ale za předpokladu, že napouštíte do pračky teplou vodu, že nevaříte na eletrice, ani tím tu teplou vodu neohříváte, ani tím netopíte – pohon nějakého vozidla – na to lze klidně zapomenout. Horší je to v zimě, kdy ten 100 Wp panel dává tak něco mezi 7-10 W, pak celeý tenhle agregát je schopen pohánět pár usporek, počítač a mlejnek na cereálie- tím to tak asi končí. Lednici lze strčit do nevytápěný místnosti, takže spotřebu této lze snížit. Technicky vzato, pokud by těch panelů nebylo 8 ale tak 400, aby daly mezi 2800 4000 KW tak by tím bylo klidně možné ve dne nabíjet akumulačky, a ohřát vodu v boileru. 400 panelů chce ale slušnej pozemek, a investici převyšující 1 milion korun, a také ne nepodstatné je to, že se to v zimě musí obskakovat – ometat sníh, atd. Ponechávám na úsudku příčetného čtenáře, zda si myslí, že toto je cesta, kam dál s energetikou.

    A nyní k té biomase – zahrnu do toho vše, co roste a hoří. Z normálního lesa lze odebrat udržitelně tak do tří kubíků dřeva za rok, pokud to má být udržitelné – vetvičky, jehličí, listí, atd tam musí zůstat – půda není perpetuum mobile, ze které lze pouze odebírat organickou hmotu. Na průměrnou nízkoenergetickou domácnost bez auta, která ale za to má FV v ostrovním režimu potřebujete tak 12 kubíků ročně – je potřeba si uvědomit, že se tím nejen topí, ale také ohřívá teplá voda, a co je podstatné, také se na tom i vaří. Takže 4 hektary na nepříliš náročnou domácnost – v ČR je cca 4 mil domácností – tedy bychom potřebovali cca 12 mil Ha lesů, pouze pro vytápění domácnosti – no, a také tu máme podnikatelský sektor, veřejný sektor, nemocnice, kanceláře, atd. A to prosím vůbec neuvažuji o zhovadilosti, kterou je z biomasy vyrábět elektřinu.

    Uvedu dalších pár čísel: Pouze 16 procent energetických toků se děje přes elektřinu, zbylých 84 mimo tuto. Zelení Ajatolláhové obvykle udělají to, že zamění termím energie za elentrická energie, a šup, počítají s hodnotami spotřeby energie 8 x menšími, a mlátí tím okolo sebe jako koránem, a dále to redukují na zcela nereálnými možnostmi úspor v kombinaci se zcela nereálnými možnostmi OZE.

    Nakonec jxsem ten svůj agregát střelil člověku, který si postavil načerno něco jako slaměnou jurtu, a ČEZ by jej stejně nepřipojil. Pro způsob života, který vede, to dostačuje – kromě toho ale vaří na PB sporáku, a topí dřevem a pilinama, stejně tak jako tím dřevem a pilinama ohřívá vodu, včetně té do pračky.

  11. To je… NÁDHERA… Něco takového bych nikdy nedokázala…
    A taky moc děkuji za osvětu…

    • oldwomen napsal:

      Blogeríno, až je mi stydno z toho, co vše neumím a chtěla bych 🙂
      Osvětu v čem? Jen si tu plkáme a od tématu úvodního příspěvku se odchylujme…
      Už fakt musím na krmení

  12. oldwomen napsal:

    Danny, díky, že jste mi praktickou zkušeností potvrdil lživost tvrzení pana Marčíka.
    Chichi, nevěřil byste, jak se dokáže doplňovat holka 431 s klukem 430, nejen v oblasti lopatkových točivých strojů a větrných ofuků 🙂
    Zelení Alatojáhové, pěkný termín. Já užívám Zelené Khmery 🙂
    Osobně je mi bližší idea „energie, kterou nespotřebuji, nemusím vyrobit“. To samé s potravinami, vnitřně nesouhlasím s transporty základních potravin přes půl zeměkoule – viz BIObyznys… Mám celkem dost problém s používáním bezorebných technologií, vysazování japonských topolů do černozemních polí.
    Jo, zelenej korán. To sedí jak zadek na nočníku.
    Nic, klušu sekat zelenou biomasu pro krmení ubučenýho biomasa.

    • Dana napsal:

      Kdyby ty přesuny potravin aspoň měly nějaký smysl, ale: obilí se posílá od nás do Hamburku a pak lodí do Tramtárie a tramtarijské obilí zpět do Evropy. Mnohdy tou samou lodí. Za peníze vložené do dopravy by se nakrmilo pěkných pár hladovějících. S bezorebným hospodařením to zkoušel soused sedlák, docela mu to pár let vycházelo, až letos se „něco“ pokazilo. Nízké výnosy tu měli všichni, ale on je měl oproti ostatním tak poloviční. Jelikož svoje pluhy už prodal, musel požádat kolegu sedláka, aby mu pole zoral. Prý to bylo jako orat asfaltku. Příroda se ošálit nedá.

  13. Witch napsal:

    Parabellum, OW, taky se snažíme nějak snížit spotřeby energie a využít cosi zvenčí. Přes léto jede domácky udělané solárko (načerno natřené trubky pod sklem, které hřejí vodu a ta hřeje v bojleru, případně do výměníku pro chladnější dny nebo začátek zimy), solárko na elektřinu bychom trochu taky rádi, stačilo by přidat něco na dobíjení akumulátoru – když tady nějaký Kiril vyhodí síť, je to nadlouho. V další fázi přípravy na stáří a chudobu počítáme se zahloubením nádrží na dešťovou vodu (praní je v ní dobré), nádrže jsou, příští rok budou díry… Člověk holt nemůže mít všechno, ale když nám ČEZ nezvyšuje zálohy, protože stejně vrací, je to fajn 🙂

    • oldwomen napsal:

      Fňuk, my nemáme na baráku základy, fňuk, počítám každý list papíru co nesu do patra, fňukynkyfňuk, ohřívadlo vody by mám střecha unesla, ale barák by zmizel v bažině. Ale máme záložní generátor. Čerpadlo u kotle utáhne v pohodě, nějakou žárovku také… u nás kolabuje síť v době, kdy mám líheň nacpanou rozinkubovanými vejci, samozřejmě, že cizími a vzácnými.
      Zase nemusím šetřit vodou 🙂 a máme skvělé sousedy.

      • Witch napsal:

        Vracím se k tématu herdule. Těšte se. Pošta právě převzala dopejsek… 😉 Ani o tom nevíte, ale během pátku jsme si spolu užily příjemné listovací chvíle 😉

        • oldwomen napsal:

          Ó, jsem napjata. Ono se vůbec o víkendu děly věci, které jsem již nemohla nijak ovlivnit. Nebo neměla sil. Dnes trpělivě vyhlížím Sedláka, zítra nebudu moci dospat a budu vyhlížet pošťačku. Ještě nevím, za co, ale už dopředu děkuji. Cosi mi říká, že se na mne valí pár hlavolamů „jak-vono-se-to-sakra-že-by-ne-aha-zase-ne-jo-aha-ne-takhle?-takhle!“ A po zhruba večeru až pětiletce: jůůůůůůůůůůů

          • Witch napsal:

            😉 Známe se 😉 Pozdravujte Sedláka!

            • jura napsal:

              Díky za pozdravy!! Dostal jsem je už odpoledne. 🙂 Měl jsem to dnes všechno na knap. Brzy ráno poklidit zvířátka, domluvit pracovní záležitosti, dokončit materiály pro FÚ, odevzdat je velice solidní a hodné paní na úřadě, cestou nakoupit krmivo u Drcmana a pak už byl jenom trochu problém dostat selátko do pytle. Ovšem díky heroickému výkonu Martiny, kdy naučila selátko, co je to „tragač“ a pak taky trošky té šikovnosti na mé straně… a všechno dobře dopadlo. A ještě zbyla chvilka na kafe. Měl jsem trochu strach, jestli pytel vydrží nápor prasečího rypáčku a nebudu mu muset cestou nasazovat bezpečnostní pás u spolujezdce, ale „dobro došli“ a teď už, jak doufám, chrní na slámě. 🙂 Já jsem poklidil zbytek zvířeny a ještě utíkal na fotbálek do tělocvičny. No a před chvilkou jsem došel z třetího poločasu. 😀
              Dobrú noc.

              • oldwomen napsal:

                Dobré ráno přeji. Nojo, vono jsou selata hbitý a rychlý a mrštný a klouzavý potvory, co je není za co chytit. Léty praxe odříkání a tak podobně jsem zjistila, že tragač je nejspolehlivější a nejčistější. Co si budeme nalhávat rybičkou se skáče po seleti a vlastním tělem se zalehává a do náručí se ten vzteklej slizskej uřvanej spratek chytá snad jen v amerických filmech. Tohle už navíc bylo tak nějak na hranici toho, co jsem schopna ještě zvednout
                Tak ať dobře roste. Můžeme si pak porovnat přírůstky. Dlouhodobě jsem (do 220 kg) na 65 dkg přírůstku za den 🙂
                Jsem ráda, že jste dobře dojeli. Já jsem ještě dopoklidila a donakrmila zvěř, uklohnila večeři, klepla a upravila tolstolobika do láku a po odvšivení a odsmradění jsem zalezla k herduli. Tak jo, jdu nahřát udírnu.

                • Witch napsal:

                  A sviňka s Vámi už mluví? 😉 Ať se daříí veškeré zvířeně!

                  • oldwomen napsal:

                    Oh, okouzlující čarovná very very beautiful Witch, děkuji dojatě i nadšeně. Úplně neobšlehnu, ale jsem inspirována límci. Lecos jsem si i připomněla, cosi se mi vybavilo, ještě jednou děkuji.
                    Doufám, že se beseda drákulovská vydařila.

                    • Witch napsal:

                      Teprve vydaří, pozítří 🙂
                      Tak už víte, jak dobře jsme si pokecaly 😉

                    • oldwomen napsal:

                      Tak držím palec 🙂
                      Udím óbr tolstolobika, trošku probírám bordel v přízemí a odbíhám čmárat „námořnickej“ límec – zatím jen tak cvičně. K hození na herduli je to ještě na dlouho. Jestli vůbec.

                    • Witch napsal:

                      🙂

  14. samazakanalem napsal:

    Dobry den. Uf, tak kdyz tak ctu o tech zelenych blaznech (ajatollahove je skvely vyraz!) tak teprve ted vidim, ze je to jeste horsi nez jsem si myslela. V Britanii radi neskutecne a neni mozny je zastavit. A bude hur. Nejakym zpusobem se jim povedlo vzdy prosadit sve a neni sily, ktera by je zarazila. Ten plan ekologicke vyroby energii co maji do budoucna a ktery uz byl nanestesti prijat, to je teda narez ale na to tu neni prostor, abych to vypisovala. Vyhledove to vidim tak, ze si nakonec budeme svitit svickama a koupat se jednou tydne, nebot ucty za energie poskoci tak, ze si to nikdo z nas normalnich lidi nebude moct dovolit. Nemluve o tom, jak to zmrsi krajinu kam se vsude cpou ty vetrne stvury a to bez ohledu na to, jak to vypada. Staci, kdyz clovek prileta pres Irske more k Walesu a vidi tu katastrofu…..Nemluve o tom jak zaneradili krajinu tou pitomou repkou, ktera se tu nikdy takhle nepestovala a ted zpusobuje lidem dychaci a ruzne alergicke potize, o zviratech ani nemluve. Je to svine agresivni, jak dobre zname od nas. Vytlacuje to normalni farmareni, protoze se to pry (zatim) vyplaci vic.

    Jinak teda jsem se vcera vratila z (prevazne) pracovni navstevy Irska (tentokrat Jih i Sever) a vzpomnela jsem si tam mockrat na tebe i Witch. Tam maji vsude tolik krasnych starych veci, od hrncu a panvicek az prave po ruzne krajky (sorry, ale nedokazu presne rict, co to vlastne bylo) ze si myslim, ze byste se tam pekne vyradily. Halt, oni to nevyhazovali tak jako my u nas…a je to videt na kazdym kroku. S timhle by ses tam bajecne uzivila. Na to dam klidne krk.

Zanechat Odpověď

