Tohle opravdu není růžovka

Po letech jsem brouzdala lesem, sbírala hříbečky ocťáčky i lahodné holubinky a fotila to i ono.

Jak si podoubáček sedí v mechu a jak kolo muchomůrek červených prozařuje prvním mrazíkem polehlou trávu. Nějakého choroše na bukovém polenu, pro pozdější listování atlasem. Nevíte náhodou někdo, co je to za potvoru dřevokaznou?
Mám ještě mladinké plodnice, i starého veterána téhož druhu. Kdyby třeba někdo tušil a potřeboval doplnit…

Barvy choroše jsou věrné. Na rozdíl od následující mladé plodnice muchomůrky zelené. Nevypnula jsem blesk. A jedůvka vykukující z mechu se tváří jako nevinná růžovka:Pěkný den v kopcích to byl.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Tohle opravdu není růžovka

  1. LadyEvil napsal:

    Růžovka nebo holubinka? Jedůvka … nebo jedovinka? 😉

  2. Kutil napsal:

    To vypadá na troudnatec kopytovitý, tedy to nahoře. Roste výhradně na listnáčích, nejlépe na zem padlých. Anebo to může být jeho brácha troudnatec pásovaný. Ale berte to s rezervou, to mám z encyklopedie hub, kterou jsme vydali, sám dělím houby na hřiby a ty ostatní, což jsou prašivky… Jen mě udivuje, že jste po letech (!) brouzdala lesem, když ho musíte mít za humny.

    • oldwomen napsal:

      Děkuji za určení. Houby dělím jemněji – jak hřiby, tak prašivky.
      Les – smíšený, máme tak třicet kiláků a je fuk, jakým směrem. Jen jehličnatý ještě o kousek dál. Poblíž jsou zbytky lužních lesů – podmáčené háje z listnáčů. Navíc dost je jich soukromých nebo jinak nepřístupných. Kombinace uzavřené bažantnice s prameništěm (zdrojem pitné vody) a podobné fórky. Byste nevěřil, co vše je vojenský prostor .:-)
      Fakt jsem tři roky nebyla v lese. Jen na pastvině, mezi poli, v sadu a tak podobně prérijně. 😀

  3. 747 napsal:

    Taky se nám letos na zahradě mezi obvyklými druhy, co tu sbíráme každoročně, vyskytlo cosik nového, neznámého. Je to celkem velká houba, ale neznám ji, takže možná použiji Vaši metodu: nafotím a vyčkám jestli ji někdo identifikuje. 😀

  4. jolana88 napsal:

    co Vy všechno nevíte .. já tak maximálně na jedlé – což jsou zase v podstě všechny, akorát některé jen jednou. Na houby – se mnou nikdo chodit nechce, protože prý všechny akorát zalezou (což je bohapustá pomluva – před šesti lety jsem i já jednu našla (vochomůrek to byl 🙂 ) Ale ty barvy ..ty se mně líběj 😉

  5. vonrammstein napsal:

    Velmi podobnou jsem vyfotil předloni, ale důkaz předložím až za několik let, protože vrtat se ve dvaceti tisících fotkách zabere dost času.

  6. V choroších se nevyznám… Zato jsem včera poprvé v životě našla vzácné kozáky bílé. Nádhera…

Zanechat Odpověď

