Síla…..

http://www.novinky.cz/krimi/277792-dcera-obvinila-matku-z-tyrani-musela-uklizet-ucit-se-a-precist-knizku.html
Mé robátko by se na zadek pár měsíců neposadilo a babička by mu ještě přisadila….
… skutkovou podstatu trestného činu týrání svěřené osoby (čti, dostal řemenem ten zmetek mrňavej a věděl dobře proč) jsem mezi desátým a sedmnáctým rokem dítka naplnila tolikrát, že až to praskne, tak z kriminálu do smrti smrťoucí nevylezu a budu mít po problému s výší starobního důchodu. Když moudrý soud vezme na zřetel i výraznou psychickou újmu za všechny nuceně přečtené knížky, a samo že přezkoušení u obsahu bylo, a za likvidaci společenského života po, sakra fix, osmnácté hodině odpolední ve všední den a po dvacáté hodině v sobotu….
Uklízet… to nebožátko si muselo i vyprat a vyžehlit samo… už ve dvanácti.
Tak jo, jdu si sbalit hygienické potřeby a přibalím teplé prádlo. Noci již začínají býti chladné.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 reakcí na Síla…..

  1. Dana napsal:

    Asi jsem byla dokonale dobrá matka, Dceru jsem nikdy neseřezala, do učení jí nenutila, než se s ní hádat a dohadovat, radši jsem ten její bordel přehlížela, případně ho uklidila. To vše v zájmu zachování dobrých vztahů se svým jediným dítětem. Nazakazovala jsem jí prakticky nic doufajíc, že má sama dost rozumu. A tak se moje dcera v 18 letech stala matkou a já předčasně babičkou a někdy s trochou závisti v srdci sleduji její spolužáky, kteří nabývají vysokoškolské tituly, zatímco moje holčička s vysoce nadprůměrným IQ má stále jen základní vzdělání a letos se snad konečně došplhá alespoň k maturitě.
    A tak si říkám, že jsem tenkrát tu vařečku přece jen měla použít i na jiný účel než míchání omáčky.

    • oldwomen napsal:

      Byla jsem dokonale mizerná matka. Výprasky jsem šetřila. Opravdu byly velice vzácné. Dodnes je beru jako své selhání. Ale často jsem stejné oplácela stejným.
      Vnoučata, až přijdou, ta mne pomstí. Vím. 🙂

  2. 747 napsal:

    Fakt děs! A obávám se, že bude hůř. Stát různými formami pseudodemokracie a tzv. osobnostních svobod ničí tradiční vzorce rodinných vztahů. 😦

    • oldwomen napsal:

      Doufám, že vlastní dítka to dají slečně vyžrat i s přídavky.
      Znáte jakýkoliv živočišný druh třídy Mammalia, který praktikuje bezkonfliktní výchovu svého dorostu? Já ne. Jen Homo sapiens (tssssss to sebevědomí v sebeprezentaci druhu) musí mít furt nějaký extrabuřty sebedestruktivní.

  3. Witch napsal:

    Já bych, být matkou, zažalovala sociálku na základě důkazů z onoho Facebooku. Pro jistotu bych si někým nechala několikrát vyfotit obrazovku s fotkami a komentáři. Vím, že to jako důkaz použít lze. A jednala bych rychle, než to dcerka nějak zašumluje. Pokud má matka důkaz o alkoholismu své matky, použila bych ho taky. Dá se taky vyčíhat mejdlo u babči a poslat tam policii. Na místě zjistí, zda nezletilí chlasčou a pošlou to kurátorovi pro mládež. Taky sociálka, ale jiný kancl a všechno se zakládá…
    Je to vůči kolegyním tvrdé, ale mířila bych stížnost na šéfa odboru, ten má díky poradám vědět, co se děje – a právě vedení odboru se v případě Dominika zcela vyvléklo ze zodpovědnosti a veřejnosti předhodilo řadovou pracovnici. Taky rodiče byli setření, ačkoliv kdo selhal, byl především systém. Ono totiž leccos bylo jinak, než se psalo… Nekecám, znám zprávu, vypracovanou pro MPSV. 😦
    Jinak, samozřejmě, já bych o takovou dceru nebojovala. Teď už je všechno jenom špatně a pokud dcerka něco pochopí, bude to tak za 5-7 let.

    • Marie napsal:

      Máte recht. Jedině tak. Maruna P

    • vonrammstein napsal:

      No jo, ale tohle udělá fakt málokterá mutr. I když v tomhle případě čím dřív, tím líp. Než z ní vyroste opravdu obrsvině.

      • Witch napsal:

        Já vím, je v tom i tlak okolí, že je to přece MÁMA, takže bojovat musí etc., etc. Taky jsem podporovala mámu holky, co se dala na fet, aby se zaměřila na její děti a dceru holt nechala být – když jede po fetu a krade a cokoliv, už to stejně není tak docela ta samá holka. No, byla to dlouhá léta trápení.

  4. jolana88 napsal:

    kam a kdy se mám s prádlem hlásit? pryčnu, prosím, u vokna – blok nerozhoduje Vnuci mi osvobození vydobudou ..

  5. samazakanalem napsal:

    Toz taky jsem tu zpravu zaznamenala. A ani se nedivila. V UK je to jeste mnohem horsi, co se nevychovanych a svehlavych harantu tyce, takze tohle je jen takova legracka. Tady jim taky kdosi nakukal ze vychova znamena nechat dite se seberealizovat, ze nejake ty hranice by ho nechutne spoutavaly a nicily jeho vzacny charakter. A tak ted maji nejvyssi dorosteneckou kriminalitu v Evrope a nejvyssi procento nezletilych matek (nektere maji s bidou 13, 14 let). Halt, jak to ti Pink Floydi kritizovali v the Wall, asi nemeli zas tak moc paru o cem to je…..vsak to znas, Hey Teacher, Leave The Kids Alone…toz je nechali na pokoji a dnes tu jezdi v busech, kdyz se mladez vraci ze skol spolu s nimi poldove, vecer a v noci nahaneji poldove gangy mladistvych, nekdy jen deset let starych po ulicich kde terorizuji co a koho se da.
    Je to mj. jine vysledek vselijakych individui s tituly z psychologie ci socialnich ved, ktera se donekonecna musi nimrat ve veci zvane lidska prava, aniz by videla, ze tam, kde je na jedne strane pridaji, je na druhe strane nechutne a nespravedlive ubiraji. To by vydalo na roman….
    Nedavno me rozesmala jedna takova pani, ktera uz pochopila ze se vitr obraci a sedla a napsala knizku o vychove, ktera tu slavi obrovsky uspech. Mrkla jsem na to a mela jsem zachvat smichu. Velmi kratce receno, opet objev Ameriky – pani si dovolila nahlas rici to, co nasi rodice i my vsichni uz davnovime, a sice, ze ja jsem rodic a tedy tak rikajic vedouci zajezdu. Shrnuto do jedne vety (z cele te knihy) – dokud te zivim, tak budes delat co ti rikam. Juj, no to je ale veda.
    Dnesni rodice trpi jednak pocitem viny, ze tem deckam nedokazi dat vic neb jsou permanentne zblbli reklama ve kterych se rika co vsecko potomek musi mit, jakoz i radama tech chytrych – viz potreba drahych interaktivnich hracek uz ve veku kdy ma decko rozvijet svou predstavivost (a taky zrucnost) predevsim jednoduchyma vecma jako jsou drevene kostky, pastelky apod. No a pak taky se tech decek proste boji, maji pocit, ze kazdy zakaz je poskozuje a nemaji chut se s nim hadat. Coz vychova nekdy bezesporu je. Jen si vsecky vzpomente, kolikrat nam ten nas zazrak maval pred ocima pestickama a dupal ze ne, ne, ne to on neeeee a neeee a neudela. Tak clovek chvilku vysvetloval, pak cekal, zda zmlkne, a kdyz ne tak rvoun dostal jednu vychovnou pres prcinu a byl klid. Odesel (alespon ten muj) trucovat s tim, ze uz me nema rad, aby pak za nejakych deset minut prisel vyrvanej (a mirne orvanej, nekdy i s bouli na cele kterou si zpusobil sam kdyz vzteky mlatil hlavou do zdi), s mokrym limcem od slz usmivaje se jak slunicko na hnoji a maminko prosim te odpust mi to, ja uz nebudu zlobit. Chce to nebat se a prosadit si svou, nechat deckam doma demokracii tak jsou dneska v kriminale. Misto toho je dnes kluk radne zamestnan, nema zadny dluhy za stupidni kramy bez kterych se obejde a jeste pri tom vsem stiha studovat VS. Toz asi tak nejak.

  6. lukrecia napsal:

    Facka prý není argument. Ve výchově dětiček je ale důležitá. Naše ratolesti mají snahu přerůstat rodičům přes hlavu. A sociálky rády zasáhnou, hlavně tam, kde jich není třeba. Tak mají jednodušší život. Snadné je, povozit se po těch, kteří mají za cíl děcka vychovat. Na prstech jedné ruky bych spočítala, kolikrát jsem použila fyzický trest a vím, že jednou ač byl zasloužený, byl i projevem mého zoufalství. Jenže jedna na zadek pomůže u dítěte, které normálně zlobí. Jestližre je děťátko takového ražení, jaké popisuje článek, může ho pedagog řezat hlava nehlava – je fuk, jestli jsou použity facky, nebo četba, tyhle týpky dopadnou vždycky na podobný způsob. Jestli někdy přijdou k rozumu, bude to zázrak, ale i ty se stávají. Pilíř společnosti z takového pokladu jistě nevznikne. Jsou děti, které nezmění sebevydatnější snažení rodičů. Zaplať Pán Bůh, že jich není moc vysoké procento, ale i to málo je trest pro rodiče – trest za hříchy, které ještě nespáchali. A ta matka ať se netrápí, protože dostala oddechový čas. Tu svou dcerku stejně nezmění, nezbyde, než to nechat na vyšší moci a dopřát tomu čas. Pak se uvidí. Kdysi mi syn řekl, že zlobí, protože jsme ho málo řezali.

    • oldwomen napsal:

      V době dospívání mi děťátko sdělilo spoustu věcí… i na linku bezpečí volalo… děkuji tímto moudrému posluchači na druhé straně drátu, že dítko poslal ke všem čertům a nežhavil druhý telefon na sociálku…
      Dospívání bylo dlouhé, bouřlivé a bolestné. Občas přemýšlím, zda je už proces u konce. Třicítka na krku, asi už ano, ale ty nápady a názory… asi trapné dozvuky protrahované puberty…
      Dítko pracuje s dětskými delikventy. Občas, v náhlém pomatení mysli, jinak si to nedovedu vysvětlit, mi sděluje, že jsem byla měkká, že ono, tedy, jak se tak ohlíží, že by se třískalo od rána do večera. A oceňuje můj cynismus, s jakým jsem stírala prvoplánové provokace… Veselo bejvávalo mezi třináctým a pětadvacátým rokem…
      A nejen u nás. Viz iniciativa: „Co jsem si porodila, to si i beztrestně zabiju“ 🙂
      Znám, osobně, otce, který svého na heroinu závislého syna přes rok držel doma připoutaného k madlu, protože předchozí ústavní léčení „nezabralo“… Kluk je pátej rok čistej, maká….

  7. lukrecia napsal:

    Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. Nejradši mám psychology a také sociálky, kteří jednotně zastávají názor, že ten, kdo vychovává, vždycky chybuje, nemá pochopení atd.Když doma roste budoucí delikvent, není odborníka, který by vskutku kompetentně poradil. Vždycky je to o okecávání. Buď je rodič moc tvrdý, nebo pro změnu nedůsledný, ve škole je to o nedůslednosti vždycky. Můj nejstarší, nyní běžný občan, šel své soušce učitelce tak na nervy, až si mě o rodičáku nechávala po škole, aby měla dost času mi sdělit všechny jeho maléry. Např. neměl trojúhelník s ryskou! Ta ženská ho tak štvala, že nový trojúhelník cestou do školy vždycky rozlámal, aby ho neměl! A vinni byli rodiče. A tak to s dětmi roste a ony už vědí, kdo bude vinen, když si postěžují. Potom jsou najednou dospělí a mají být zodpovědní za to, co dělají. Někteří to nezvládnou a vina je zase jenom na rodičích.

    • oldwomen napsal:

      Děcka občas zlobí, aby upoutala pozornost.
      Ovšem tedy, když si nesedne žák a učitel – to je oboustranné mučení a žák nemůže vyhrát.
      Máma, kdykoli s ní mluvím, mne pozdravuje od třídní ze základky. Bydlí v sousedství. Ta baba na mne napsala takový posudek, že jsem měla problém, premiant, dostat se na střední. Asi jsem byla nezapomenutelný fracek, když i skoro po čtyřiceti letech si pamatuje. Jen najednou chválí a s láskou vzpomíná. Asi senilita. 🙂

  8. lukrecia napsal:

    Synkova učitelka nikdy neskousla, že tenhle její zavrhovaný žák klidně odmaturoval. Já ji ale neviním, protože ona už byla taková – hrozná povaha. Jednomu ale nerozumím: jak snadno pronikají do systému, který má co společného s dětmi, osoby, jejichž předpokladem pro výkon povolání je, že nesnášejí děti – a lidi taky moc nemusí. Když dítko projde vzdělávacím systémem, dostane zabrat. Když se zapojí i sociálky, zjankovatí i vcelku snesitelný puberťák. Pak se konají různé sedánky a rozhovory, úřední šiml řehtá, ale ten, kdo za všechno může, je znám předem. Ukáže se na tu nejsnadnější oběť – a systém to nebude. Takže rodič je v presu ze všech stran: dítko ho drásá, úřady otravujou a psychologové do toho kecají. Pak není divu, že člověk nějak ulítne a puberťákovi jednu střelí. Vždyť je to od srdce. Ona by máma děcko nevychovávala, kdyby jí nezáleželo na tom, co z něj vyroste. A z dobrého úmyslu se v případě potřeby vyvine týrání, aby byl ouřad spokojený. Jedno, jestli je v tom facka, nebo četba.
    Já jednou nadělila vnučce zaslouženou facku. Pak mě to mrzelo, ale ona na ni dodnes vzpomíná a dokonce dává k dobrému, že jí to moc prospělo.

Zanechat Odpověď

