Tkadleny, tkalci, tvořilky, textilní kutilové! Prosím, pomoc! POMOC!!!!

Jsem blbá a sklerotická a vůbec se mi mozek mění na kouli a na té se jak známo kapka (zde informace) neudrží.

Problém:
Peruánské tkanice.

Co si pamatuju:
Vzor tvořen osnovou.
Buď tkám pomocí 4 nitěněk.
Nebo hřeben a dvě nitěnky.

Jak bych ráda tkala a proč:
Protože jsem VELMI omezena prostorem a MÁM jednolistý stav, ráda bych pracovala právě na stavu. Snadné přenášení práce, odpadá přivázání konce práce někde za něco, optimálně napnutá osnova, možnost vzorovaného pruhu v hladké plátnové vazbě…
Každou dírkou i mezerou hřebene protáhnu po páru nitě (nějaké vlákno). Tím mi odpadá vytvoření jednoho páru nitěnek. A….

Pomoc, prosím:
Další dvě nitěnky vyvazuji JAK?
Předpokládám, že vezmu každou sudou nit v dírce – jedno vyvázání; a totéž v mezerách -druhá nitěnka.
Zvednu hřeben, mám základní prošup na plátno ( sice s dvojitou osnovou a jednoduchým útkem, ale vem to čert). Zvednutím a nebo (sakra, jak pojmenovat zvednutí směrem k zemi, aby to nebylo zavádějící, snížení je blbost, ztažení taky…)dělám vzor.
Nemáte někdo nějaký užitečný odkaz. Surfuju pár dní, motám se karetkovém kruhu sem tam protnutém cikánskou tkanicí. Do sobotního rána bych měla mít něco hotového, páč školní práce, ale hlava mapa, zmačkaný list………..
Jo, pro začátek uvažuji jen o dvoubarevném vzorování, nejspíš oboulícní.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Tkadleny, tkalci, tvořilky, textilní kutilové! Prosím, pomoc! POMOC!!!!

  1. 747 napsal:

    To sou tak složitý otázky, že jednodušší se mi jeví skáknout si do Peru! 😉

  2. oldwomen napsal:

    😛 né, není to taková hrůza. Peruánská tkanice je zažitý termín pro technologii, jako třeba předpjatý beton, aby to bylo z Vašeho ranku. 🙂 a nébo kvadratická dioda z toho mýho 🙄
    Jde o to, že když blbě natáhnu osnovu – jsou zde ty dvě barvy, tak se zamotám a nerozmotám a hlavně neumotám chtěné 😆

  3. Vlaďka napsal:

    Nevím, jestli ti to pomůže, ale jukni sem: http://backstrapweaving.wordpress.com/

  4. oldwomen napsal:

    Dík. K tomuto blogu jsem se také snažila proklikat, protože „někde jsem to viděla, neuložila adresu…“ už mám uloženo.
    Potrápila jsem mozkové závity i slovník, zaplakala nad svojí neschopností, protože tam je vidět, jak to vypadá, když tkadlena UMÍ a navlékla osnovu na dvě prostírání. Jedno bude mít vzorování pomocí karetek (také jsou ve vzorovém pruhu vedena dvě vlákna mezerou a dvě dírkou) a na to druhé navléknu nitěnky pod dozorem lektorky. Jen mne sejří, že se na Smíchov povláčím s herdulí i stavem. Není to těžké. Je to jen příšerně neskladné.Leda by mne osvítilo a já si vzpomněla. Kvůli tomu bych byla schopna i vyhrabat se nad ránem z postele a honem honem než to zase zapomenu …….
    Chichi, ale díky usilovnému hledání vím, že i v Oregonu letos není zima zimová, jen takový šedý vlhký blátivý. Jednu hned potěší, když ví, že nejen v moravské stepi dělá teplý Atlantik šarapatu s klimatem.

  5. Vlaďka napsal:

    To mě zajímá, prosím o fotečku, jak tvé snažení dopadne. Stav máš stolní skládací, že si ho můžeš naložit na záda? Začínám být velmi navnaděná na tkací záležitosti. Snad že je to s paličkováním hodně příbuzné, snad kvůli těm hromadám vlny na půdě. Jenže teď se šetří na česačku, jinak budou ty hromady stále v neučesaném stavu. Naznala jsem, že ručně bych to do příští sezony nezvládla.
    Jinak u nás den přímo polární, sněhové vánice občas i se zahřměním. Pak do toho začne lejt a ráno abys natáhla holínky. Umrzne, zapadne, naprší. Na můj vkus moc vody. Ta krystalická sustance mi tak nevadí, ale procházet se v holinách v ledové vodě není to pravé ořechové pro moje věčně ledový nožičky.

  6. Witch napsal:

    Výborně, pomoc se našla! 😀

Zanechat Odpověď

