A ááááchjo……

Mám den volna mezi směnami. Nestihla jsem co jsem chtěla a i tak jen pouhý výčet odfajfkovaného by mohl spřátelený bloger opět nazvat motákem z gulagu. Nedůležité.
Drahoušek je již třetí měsíc v kuse doma a začíná zjišťovat, že jeho výkřiky o mém vyžírkovství a válení se na zadku a domácím nicnedělání a tak podobně byly drobně mimózní a můj útěk od jeho věčných invektiv do práce-nepráce, ale hlavně mimo barák, byl sice logickým krokem, leč hodně stranou. Po letech objevil, že odpady někdo musí pravidelně čistit, že do myčky se něco sype a to jinam, než je ten malý bazmek na prášek či tabletu, že ve vysavači je sáček, který není bezedný….. a další drobnůstky týkající se chodu domácnosti. A že čeledín je zaměstnán na plný úvazek kolem zvěřince a stejně ještě dost drobností zbývá na mne. Dost hodně drobností. Také nedůležité.
Dnešní volno jsem si tedy užívala zcela selsky hospodyňsky. Sice jsem slíbila i nějakou tu logistickou cestu, ale pohled do peněženky mne ujistil, že tedy dnes ne, leda že by, když požaduje, zanechal na obvyklém místě alespoň „smetanu“. Nezanechal. Stále nechce chápat, že když dva dělají totéž, nejen že to nebývá totéž, ale docela jistě je to i velice odlišně honorováno. Holt se, chlapec můj milený, cestou z práce projede a postojí si ve frontě. Srážky s realitou snílky uzamčené ve vlastních světech bolívají.
Dodělala tohle a dokončila támhle to a opravila tuhle hloupost a srovnala tamto, ale hlavně, HLAVNĚ jsem se po půl roce konečně dostala k vyprání poslední papírové tašky narvané rounem a celkem dost překážející na verandě.
Drahoušek doklopýtal domů obtěžkán taškami. Asi by si i zabrblal, ale z trouby to lákavě vonělo po mase, ještě neuklizený vál na stole sliboval domácí nudle….. s pusou plnou slin se špatně brblá.
Povídali jsme si u kafe, jak šel den. Pocítila jsem potřebu se pochlubit jedním, z pro tuto sezonu, definitně hotovým.
„A vyprala jsem si i to poslední rouno. Bylo to to od ocásků, celkem síla.“
„Proboha, neucpalo to pračku?“
„Prala jsem rouno na předení. Nechci filcovat.“
„A neucpalo to pračku?“
„Ne.“
U večeře jsem se konverzačním tónem zeptala, zda si nevzpomíná, kam při posledních domácích manévrech přišla sušící síta. Manžel se natěšen zajímal, zda mám v plánu křížalky a zda ještě dnes, i když tedy neví, kde hledané viděl…
„Ne, chci je dát mezi židle k radiátoru, potřebuji usušit to rouno. Hrála jsem si s ním celý den, tak ať se nakonec nezničí.“
„A proč ho neusušíš v sušičce?“
„Je na spředení, nechci filc.“
„Ale vždyť svetr v ní suším normálně.“
Aúúúúúúúúúúúúúú………..
Ještě že si zítra oddychnu v práci.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na A ááááchjo……

  1. oldwomen napsal:

    Jo, pro pány – ovčí rouno se pere ručně a v moc vodách a netře se, nemačká… jen se tak jemně promáchává, aby se vyplavily nečistoty. Ani se nepřidává žádný prací prášek, vlna je v tomto prvním praní samočistící. Prostě to namočíte a promáchnete a jdete na pár hodin pryč. A pak jen měníte vodu a mácháte velejemně a dbáte na to, aby voda byla stále stejně teplá (studená je, studená, zebou ručičky) až jsou bobky a sláma a ostatní binec pryč a voda je už čistá . Pak ten chuchvalec opatrně vymačkáte do ručníku a dáte uschnout někam. Nejlépe do proudícího vzduchu. Ale žádný fén nebo jiné horkovzdušné hejble.
    Pamatujete na pohádku o Perníkovém dědkovi? S rounem je to podobně jako se lnem. Když je vypráno a usušeno, tak se češe a pak se přede na nitku a pak se ská do dvou – moc nitky a pak se tká a nebo jinak zpracovává, pletením třeba….. Spousta práce a bince a nakonec jsou to třeba jen teplý fusekle.

  2. Witch napsal:

    Jak si hned jedna váží svých malých bitviček! 🙂 Náááhodou, má teď těžké mužské období, ta Vaše půle. Trochu krušné, ale když je u toho ňamka, zvládne to…
    Jo a kdo neviděl Perníkového dědka, může vzpomenout na krtečka 🙂

  3. 747 napsal:

    Jo, není nad to nechat svoji druhou polovičku okusit něco z těch nedůležitých blbostí, kterými se furt zabýváme… 😀

  4. Vlaďka napsal:

    Nějak mě ještě nenapadlo zeptat se, jaké že máš plemeno oveček? Nebo máš rouno od cizích?

    • oldwomen napsal:

      Fňuk. V únoru mi nějaký trouba směsí plesnivého a jen okoralého pečiva, ale za to tak na dva pytle v množství, otrávil půl stáda dospěláků a všechna mláďata a samce. Tak mám dvě kříženky něčeho masného, nejvíc je v nich valašky a jsou šmrnclé romanovkou – jedna má černý nos; a letos bez jehňat, protože není beran. Prala jsem poslední zbytek vlny z frísek. Brek brek, ovečky se už dokoupit bojím. Ale už á dojednanou střiž od jednoho starého pána, má desetihlavé stádečko, letos také bez jehňat. Berana si půjčuje (chtěla jsem ty své dvě siroty k němu přifařit, ale letos se nějak nedostal či co….).
      A pak aktuálně právě teď rozjednávám odběr střiže ze Svobodných Vodňanských Hor. Ráda bych tam zajela po kozlení, tak nějak v půli února. Stádo mám na rozsypání, kozy jsou jak vzducholodě. U porodů bych byla ráda doma. První čekám za týden.

  5. Vlaďka napsal:

    Vidíš, a já zjistila, co tu po okolí lidí vlnu vyhazuje. Nejlepší, co jsem zachránila před zkázou, byl jacob. A třeba pan Vejčík, ne tak daleko od nás, prodává vlnu do výkupu jednou za dva roky (aby se vůbec vyplatil odvoz) za korunové částky. Kromě valašek má i šumavky, to je krapet lepší vlna. Takže tady by vlna byla, ale zase není čas. Oveček je mi líto. Lidi berou chovatele a jejich zvířátka jako zoologickou. My jsme to museli sousedům zakázat, ovce jsou jako koule. Merinka Matylda pořád nějak neroste do výšky, zato do šířky!

Zanechat Odpověď

