…áách jo….

Další vzdychací titulek doprovázený touhou po Povzdycháčku Krutihlávku. Povzdycháčku Krutihlávku Nechápáčku.
Víkend jsem si odpostávala v práci. Normální podzimní víkendová směna s ohnivým nehřejícím sluncem vycházejícím nad nad Hostýnkami a s večerním nebem s měsícem tak jasným, že překryl mihotavá světýlka hvězd. Užila jsem si v obou dnech prchavé chvilky, kdy probouzející se den vypadal jak třípatrový dort. Spodní patro má z husté mlhy válející se nad zoranou stepí, následuje šedorůžový opar ve kterém plavou ostrůvky korun stromů a proužek temné šedi má korunu v podobě obrysu hostýnské baziliky s krvavou aurou vycházejícího slunce… A v příští minutě už jen mrazivé šedo vůkol, které rozežene až poledne a zbytek dne bude zářit barvami a hory se v chladném vzduchu budou zdát na dosah ruky.
Zaháněla jsem smutek po zvěřinci i touhu na procházku s kozami břehem potoku do jejich cukrárny s javorovými, lipovými a olšovými listy, s cukrátky bezinkových pupenů dopaličkováním dalšího vzorníku, namotala si ošatku paliček potřebných pro okolek z torchonské krajky, ráda bych měla do vánoc k záclonce s modrou krajku i ubrus se stejným motivem. Zvažovala jsem, stále otřesena tragédií v sousedství, zda se rvát na post užitečného idiota, nebo to nechat plavat a zůstávat kde jsem. Víkendové směny bývají líně ospalé a poklidné.
Tma se vracela z kopců zpět do polí, kolo Měsíce vycházelo ukousnuté dvěma dny od úplňku. Zahlédla jsem dodávku stavějící u jednoho ze stojanů, zaujal mne nápis na jejím boku. Hm, tak kluk Pompů jede na svý triko. To je fajn, všechna Pompovic děcka byla šikovná a všechna dochodila základku, všechna mají výuční list. Tak zednické práce… Z úvah mne vytrhl příchod řidiče. Pohlédla jsem na monitor pokladny. Netankoval. Podával mi tisícovku.
„Předplácíte si? Za kolik chcete natankovat? Za tisíc?“ snažila jsem se jej rozmluvit.
„Ta druhá paňy povydala, že musíme napřed plátit,“ odpověděl mi charakteristickou tvrdou češtinou.
„Cože? Proč?“ nechápala jsem.
„No. Vypnula mi pistól, když jsme tu byli posledně.“
„Co?“ zírala jsem nevěřícně na zákazníka. „Tak to máte za celou tisícovku. Pěkný zbytek dne.“
Dívala jsem se za odjíždějícím autem s jen trochu nasycenou nádrží, ač řidič by asi rád vzal plnou, kdyby se neobával dalšího urážlivého ponížení. Přemýšlela jsem o myšlení otroka i pravidlech kurníku. Toužila jsem po obejmutí kravího krku i konejšivém položení mulce na rameno.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na …áách jo….

  1. 747 napsal:

    Chjo. Koukám, že kolegyně je šťastná, že může něco ovládat – alespoň ty stojany, když jinde si neškrtne. 😉

    • oldwomen napsal:

      Když já tu víc 😦 cítím síru a vidím hořící kříže v kruhu „rytířstva bílých kápí“.
      😀 Ale východ slunce, nebo když úplňkový měsíc doputuje až nad Hostýn, Éro, to je taková paráda. Bydlím od pracoviště pár kiláků jihozápadněji. Na Hostýn vidím ze dvorečka také, ale pod trochu jiným úhlem, u nás nad ním sluníčko nevychází, u nás vstává v olšinách a Měsíc bydlí v koruně ořechu, pozoruji jej při vaření večeře. Chichi, v podzimních a zimních úplňcích chybí obrázku zarámovanému oknem kuchyně jen kámošky chvátající na košťatech na mejdan s bolehlavovým punčem nebo tak podobně.

      • 747 napsal:

        😀 U nás Měsíc bydlí také v koruně stormu -kaštanu, aby posléze zmizel na vzdáleném horizontu lesnatého kopce. Kde vstává slunce, netuším, na mě je poněkud unáhlené, zato vím kde zapadá… 😛 😉 :mrgreen:

  2. Witch napsal:

    Nebe je v těchto dnech nádherné jeviště. Ještě, že mám okno kanclu za sebou, jinak bych se kochala a kochala a prdlajz dělala. A taky dobré, že je zima, jinak bych furt byla venku nebo u okna…
    Paňy je běsná 😦

Zanechat Odpověď

