Achjo

Jen velice nerada používám smajlíky. Uniká mi, kterak může zvolená kombinace znaků zmírnit zlou větu, případně vyvolat záchvat smíchu, že teda dobrej fór, to se povedlo; jsem líná si pamatovat, který kde je vhodnější použít. Stejně tak to mám s módními citoslovci typu „ups!“ „wow“ a tak podobně. Nicméně, jeden smajlík mi chybí převelice. Byl by mým nejpoužívanějším. Lhu a propadnu hrdlem katu. Byl to jediný smajlík, který bych používala. A ráda. Raději než ty různé Chechtáčky ( 🙂 😛 😀 ) a Kuliočka ( 🙄 ) či Šklebíky ( 😦 ) . Chybí mi smajlík Povzdycháček Krutihlav. Takový ten ksichtík doprovázený povzdechem a nechápavým zavrtěným hlavou. Ano, přesně ten pohyb doprovázený mimikou a zvukem, který děláme, když slyšíme, vidíme, čteme něco obtížně srozumiteného, pochopitelného, podivného. Převelice mi chybí.
Nedávno se kolem mne mihl postřeh, velice rozumný a pravdivý, že herci nemusí být sečtělí. Že herci jsou lidi jako všichni ostatní a že někteří čtou klasiky, jiní valentýnky a jiní nic. Nejsem schopna uvést zdroj. Mohl to být rozhovor na stanici Vltava zaslechnutý v autě, možná mi v hlavě uvízl úryvek článku z časopisu, kterým jsem listovala před jeho strčením do balíku remitendy, možná v polospánku lapená větička z televize.
Nikdy jsem nespojovala osobu herce s figurou, či rolí, kterou hraje. Jistě, například pan Hanzlík – měla jsem čest jej vidět hrát Hamleta, ale divadlo je špatný příklad, tam je jasné i dětem napovídajícím Kašpárkovi, aby nechodil do lesa, že tam na něj čeká čert, že rány jsou jen jako a že zabitej drak bude zase druhý den živej a zdravej a znova zabitej… divadelní role není vhodný příklad.
Onen postřeh z již nedohledatelného zdroje se mi bolestně propaloval mozkem, když jsem se probouzela druhou kávou u Snídaně s Novou a slyšela povídání paní Maciuchové o jejím návratu do nekonečného seriálu a o tom co dělá a nedělá. Paní Maciuchová je jistě vynikající herečka. Vážím si její práce, ale rozhodně nečekám, když už jsem se zmínila o seriálové nastavované kaši, že bude kdy držitelkou Zlatého Amose, protože hraje už entý rok úču na gymplu. Ale hlava mi rotuje ještě teď (a když datluji následující, tak jistě uznáte, že Povzdycháček Krutihlav je opravdu důležitý ikounek a jeho absence je citelná) při vzpomínce na samý závěr rozhovoru s moderátory Snídaně. Paní Hana se přiznala, že ač nikdy neměla k číslům žádný vztah a v základní škole předměty, kde se počítalo protrpěla a látku, aby si nepokazila prospěch, se učila zpaměti jak divadelní roli, tak teď na stará kolena se zabývá matematikou a velmi jí to baví… Začala místo křížovek luštit sudoku.
A já se tak těšila, že se třeba potkáme a splkneme si o čtyřrozměrných komplexních číslech.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Achjo

  1. Witch napsal:

    Nějak propagovat svou roli musí, že. Při Vašem textu mi vyskočilo před oči, kolik hereček a herců zemřelo v ústraní a naprosté samotě. Je stará, OW, ty konce se odehrály kolem ní a hrozí jí to samé. Snaží se udržet zuby nehty. Ony sice dneska role pro starší herce jsou, ale neví se, na jak dlouho.

    • oldwomen napsal:

      Oh, With, herectví paní Maciuchové si vážím převelice, celý povzdech nebyl míněn jako výpad na její osobu. Tutéž blbost (matematika = sudoku) mohla plácnout, co plácnout, zcela vážně mínit a vyslovit, kterákoli náctiletí s bídou odrostlá celebritka. Jestli je do role paní Hejlové přemlouvána, protože třeba po dobu její nepřítomnosti poklesla sledovanost, nebo jestli se o ní rve sama, to opravdu nevím a ani po tom nebudu pátrat. Televizi cíleně nesleduji, občas se vyskytnu před již běžícím pořadem, občas jej i zaregistruji, častěji nevnímám…
      Osobně přeji všem, aby měli práce až nad hlavu a byli obklopeni přáteli až do úplného konce. Nejen herci umírají sami a zapomenuti.

  2. 747 napsal:

    😀 🙂 😆 :mrgreen: 😳

  3. 747 napsal:

    Náááhodu, mně se Ulice líbí. S paní Hanou i bez ní, na tom až tak nesejde, ale je tam plno kvalitních herců a scénář je psaný taky velmi dobře. Co na tom oceňuji nejvíc, je, že reflektuje různorodé problémy současnosti a že ukazuje na jejich nebezpečí a případně řešení, či možnost se některým vyhnout. Žádné kampaně toho lidem nedají víc, než vtipná scénka v televizním pořadu. A taky chápu, že člověk, kterej se matice v panice vyhýbal, považuje i hrátky s čísly téměř za vědní obor. A mozek trénuje jak křížovka, tak sudoku. 😀

  4. jolana88 napsal:

    zklamání nečekané občas zhořkne a zamrzí … 😦 k ulici se – raději – vyjadřovat nebudu – koneckonců – vydržela jsem celých!! deset minut – a je to každého věc … a mnoha by snad neškodilo o budoucnu – neb stáří je neodvratitelné – přemýšlet včas .. nejen herců atp.

Zanechat Odpověď

