Kterak jsem Witch do řemesla fušovala

Slyším z venku týrání přehřátého spalovacího motoru. Čas, po který motor brečí po oddychu se nechá počítat na hodiny. Mám svých starostí dost a úděsné zvuky přisuzuji činnosti sousednímu servisu.
Přijíždí cisterna s palivem a řidič líčí hrůzy počasí, které jej cestou k nám potkaly. Jmenuje dědinu se stejným názvem jak ta moje a z jeho vyprávění vyjíždějí jezdci Apokalypsy. Mám strach o domácí zvěřinec. Nakonec z něj vytáhnu bližší lokaci prudké letní bouře. Oddychuji si. Je to o padesát kilometrů jižněji. V obci se stejným názvem, ale v jiném kraji. Doma bude určitě vše v pořádku.
Podepisuji dodací listy paliva a snažím se nevnímat pláč čtyřtaktu.
S tichým klením se nořím do skladových karet a přichází umazaný upocený mladík. Zoufalství z něj odkapává. Pokouší se o češtinu a míchá do ní ruská slůvka a ukrajinské kletby. Přepočítává drobné, dlouze vybírá, jestli koupit čaj v PETce a nebo jen slazenou vodu. Vyptává se na ceny nápojů a je smutnější a zoufalejší. Beru z pod pultu kalíšek do kávomatu a odlévám z konvice již vychladlý Earl Grey. Markuji dvoulitrovku slazené vody, přijímám pečlivě odpočítané drobné a podávám mu kalíšek studeného čaje. Zaskočen přijímá a opatrně ochutnává. Povídá, že nové auto a že jen dojel na benzínku a nejede a neví proč a jestli jej může odstavit, že by zítra, s odtahovkou. Odpovídám, že klidně a že nemám cukr a ať má auto brzo zdravé zapalování.
Během chvíle se vrací a udiven se ptá, co jsem zač, co je to tu za místo. Že došel, otočil klíčkem a motor naskočil hned napoprvé. A už se nestydí za svou mateřštinu. Na jazyk se mi dere krutá pravda. Uchlastal´s to, ty netrpělivče a ta chvíle pauzy u lednice stačila, aby vše steklo na své místo. A s vážnou tváří nahlas povídám:
„ja doč Baby Jágy“.
„Ó, spasíba…“ málem se klaní.
„Paka,“ propouštím jej s úsměvem.
A venku hřmění spouští prudkou bouři.

Tak a tím to mám přišitý.
I bez koštěte.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Kterak jsem Witch do řemesla fušovala

  1. 747 napsal:

    😆 škyt! 😆 škyt 😆 škyt!!!! slzím a kvílím smíchy, Vy jedna dcero babušky Jagušky!!!!!! 😆

Zanechat Odpověď

