Pípám, pípáš, pípá

Chachá, že vy si myslíte, že se budu chlubit právě proklovanými kuřaty, housaty, káčaty, pštrosaty a jinými opečenci. Mýlka. Jste vedle jak ta jedle. A možná ještě o kousek dál.
Blíží se už Den plánovaného úmrtí v rodině. Kalafunu mám, kroupy mám, pro špejle musím zajet, stejně tak i pro záložní střeva. Co kdyby se nepovedlo vyprat… Když už musím do hypersuperkrámu, tak udělám rovnou měsíční nákup a vyměním basu divnejch vrchních. Rozpočet našponovaný, protože jsem kartu nechala doma, musím vyjít jen s hotovostí. Sakryš, mám kliku všech klik. Poslední basa Kozla. Zavaluji pás u poklady moukou a cibulí, chvíle napětí, na kase pípne jackpot, zase vyhrává obchodník. Vyplácím se a ještě mi zbývá nejen na bublifuk. Hurá. Rozradostněna plýtvám drobnými v trafice za dezinformační časopis s mustry ke štrikování a štupování a vůbec hausfrau počinky.
S vizí, že na měsíc mám zase pokoj se loudám k východu na parkoviště. Zastavuje mě ochranka. Chce účtenku, že prý pípám. Zmateně se hrabu v tašce a nechápu. To už dávají ochranné prvky i na sůl a žitnou mouku. Nebo snad na sušené kvasnice? Nebo nějaký šikula nalepil ceduličku z adidasek do salátového srdíčka? S oduševnělým výrazem a mnohoslovnou otázkou: „Eéééééé?“ podávám mladíkovi potištěnou nudli a doplňuji: „Ještě mám ten časák z trafiky, ale ten je bez účtenky…“
Slečna z informací haleká na mladíka:“ Podej tu basu, to je ta basa.“
Nechápu. Jsem potencionálním zlodějem poprvé. Mlčím a zírám. Černý šerif zvedá dvacetikilovku oblíbené laskominy mého muže a odnáší ji k bližšímu prozkoumání slečnou. Dívka dělá čáry máry a ozývá se pískání. Odfukuje si ofinu z očí a s tónem odborníka dí: „To povidám, to pípá ta basa.“
Nad plastovou přepravkou se sklání hlava dívky, managera, černého šerifa, přivolané pokladní. Připadám si jak blbec a čekám, kdy přiběhne ještě vnučka a kočka a myška, aby všichni společně táhli a táhli až by vytáhli….
Mladíček mi vrací kastl piv zpět do vozíku.
„Promiňte, moc se omlóvám, my zme tu samolepku nenašli. Budete pípat ještě támhle a támhle a támhle, ale voni to už ví, tak vás nechají.“
S výrazem blběnky zpracovávám informaci.
„Aha, takže až jí půjdu vrátit, tak mě tu někdo zastaví zase, co sem pašuju za kontraband. Rozumím tomu správně?“
Mladík horlivě kývá.
Procházím dalším rámem, o jehož existenci jsem neměla do té chvíle ponětí. Ječí akustický signál.
„A až to budete vracet, tak to budete pípat zase!“ radostně za mnou volá slečna z informací.
Nebudu, beruško, nebudu. TUHLE BASU „ABGREJDUJE“ TEN, KDO JÍ VYPIJE. A já si dám sakra bacha, abych ani jednoho loka nepozřela. Už se škodoradostně těším a storku rozhozeného pípajícího manžela.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

62 reakcí na Pípám, pípáš, pípá

  1. Vlaďka napsal:

    Díky, díky, díky! Dnes budu mít od rána dobrou náladu, protože když se takle dosyta nasměju už při snídani, nic mi ji už nemůže zkazit. Jak ty dokážeš podat obyčejnou trapnou situaci – klobouk dolů! Na statku je Tě škoda, jdi psát fejetony.

  2. jolana88 napsal:

    😆 – ještě že mám dneska – zase – volno. Absolutně pracovně nepoužitelná, ale moooc spokojená. Díky

  3. Witch napsal:

    Úplně jsem viděla kolegyni, jak je na infarkt… Pípala a nakonec objevila kód, naprosto skrytý a zasunutý na lepíku v peněžence, kterou už nosila nějaký ten měsíc – jenže to ještě nebyla v tomhle hyper v jiném městě… Týrali ji skoro půl hodiny a fakt pár hodin poté nevěděla, nebudeli zvracet. Já se bála, že ji klepne, tak měnila barvy, chudák…

    • oldwomen napsal:

      Jinoch měl kliku, že byl zdvořilý od samého začátku, že nejevil sebemenší snahu prošacovávat mi tašku a že působil dojmem, že ví, že prudí a že ho to samého sejří. Nejspíš jsem měla smůlu na den, kdy zaváděli, nebo ladili, nový hlídací systém, protože když mi nákup pištěl u východu k parkovišti, tak u informací zkoumali poloprázdný košík další „oběti“.
      V případě arogance ze strany ostrahy bych klidně a zdvořile trvala na zavolání hlídky PČR a následné hodně pokorné omluvě a případné náhradě škody. Dovedu být asertivně neústupná až k rozpálení protivníka do bílého žáru.
      Hm, ale vidím i slyším v té samé situaci mého drahého ….

      • Witch napsal:

        To pípání je časté … U piva si to manžel často vytrpí v Makru.
        Jenže když se prosahává, člověka odvedou do místnosti… Brr. To bych velmi nerada snášela!

  4. jolana88 napsal:

    nevidím nejmenší důvod s nimi někam chodit. Souhlasím s OW. Dokud používají přiměřenou intonaci a slušnou konverzaci – ňama problema. Pokud někdo vyjede – hlídka PČR má dojezd 10minut. Přivést protivníka na hranice šílenství, a to s úsměvem, mi nečiní v případě nutnosti sebemenší problém.

  5. vonrammstein napsal:

    Vida. Tuhle práci jsem taky dělal. A vodil si ty pípající do kanclu. Vždycky u sebe něco měli. Většinou to byli cikáni nebo vyfetla. Jeden byl neuvěřitelnej. Měl pod svetrem 7 flašek drahýho chlastu, ale ten svetr měl přes kalhoty. Ani po dvanácti letech nechápu, jak to tam udržel. Ale jednu jsem pustil. Mamina s kočárkem, která pípala na pokladně. Projel jsem kočárek-pípal. Vyndal jsem mimino-kočárek nepípal. Mimino jo. Narvala na něj někde v kabince asi pět vrstev. No a co. Dětský oblečení je nesmyslně drahý. Od pohledu to byla socka, bez peněz a bez šance. Tomu obchoďáku to chybět nebude. Ohlásil jsem závadu rámu a pustil ji. I s tím kontrabandem.

    • lukrecia napsal:

      Tohle bych dokázala ocenit. Člověk sice neví, jestli někomu nebo něčemu pomohl, ale má alespoň dobrý pocit. Kdyby ta mamča místo krádeží zůstala doma a štrikovala, taky by dítě měla oblečený. Je ale krutý, když mamča čeká na dávky a Úřad rozhodne, že nedodala lejstro, tatík nedodá alimenty, protože nedělá a nemá z čeho platit a na ženskou se valí jeden problém za druhým. To pak jí nezbyde, než zkoušet krást. To nezákonně získané pak prodat a mít nějakou tu korunu na živobytí. I takhle to funguje, on se nekrade rovnou chleba nebo máslo, to bych pochopila. Ale jak si obstarat peníze na cigára? Ať je to jak chce – ženské s dětmi by měly být nějak zvýhodněné, takhle je mezi lidmi moc beznaděje a někdy dokonce i zoufalství.

      • 747 napsal:

        Promiňte, ale neměly by se ženské spíš vychovávt k větší zodpovědnosti? Tedy například aby zodpovědně volily s kým a kdy si pořídí děti a nedělaly si je s povalečem a pak čekaly, že jejich děti bude živit někdo jiný nebo nejlépe všichni ostatní. 😯

        • jolana88 napsal:

          Dobrý den, do výchovy klidně zahrnuji i muže. Ne vždycky poznáte blba na první pohled, např.alkoholik dokáže více než pár měsíců skrývat. Z někoho se stane pobuda teprve když přijde o práci, nemá další – spadne do mašiny, která rozhodně nepomáhá dostat se nahoru. Někdy tatik i chce-ale není z čeho, neboť výplatu „zatím“ nedostává… Zůstat takhle bez příjmu můžete ze dne na den, a to na pár měsíců klidně. Za „vyplatí zpětně“ – možná Vám jídlo neprodají. Tím neobhajuji krádeže! Pokud nemáte příbuzné, přátele – je to fakt veliký problem a díry v systému.

          • 747 napsal:

            Ano, ale ty špatné muže vychovaly ženy. Z toho, co vidím kolem sebe, mám dojem, že se stále méně zdůrazňuje osobní zodpovědnost za jakýkoliv skutek. Generacemi se řetězí tradice matek bez partnerů, jejichž dcery si dle vzoru maminky zase našly povaleče coby „tatínka“ a synáčci-mamánci, kteří jen vymění matku-služku za první holku, která je připustí…. A tak pořád dokola. Přece není normální, když se lidi neznají ani půl roku a už spolu čekají dítě a pak srdceryvně bědují, že je ten druhej blb a nestará se a dožadují se všemožných úlev, výhod a opatrovnických zásahů ze strany státu. 😦

            • samazakanalem napsal:

              Tak nejak.

              • 747 napsal:

                Jo, taky si nepamatuji, že by moje matka někde kradla s výmluvou, že když na to na to přece nemá a je to tak strašně předražený… A doba byla mnohem horší, než je dnes se všema těma dávkama, porodným, charitama a kdejakým spolkem, co své kšefty skrývá za „zájmy dítěte“. A dnešní ceny zboží, jak potravin, tak hader jsou proti těm z let našeho dětství fakt směšně nízké. 😈

      • samazakanalem napsal:

        Nesouhlasim. Byla jsem sama s klukem a zivot jsem mela takovy, ze kdybych vam to tu popsala tak tomu neuverite. Vecne nevyplacene vyplaty, v lepsim pripade zpozdene, alimenty vetsinou nikdy a jeste k tomu me par lidi i okradlo, za coz platim dodnes. (Rodice po smrti a ostatni rodina daleko, vyjma sestry ktera mela sama co delat se dvema detma). Ale ja jsem nekradla nikdy a hadry v supermarketu uz vubec ne. To bych spis pochopila, ze ta matka ukradne rohlik a mliko.

        Jenze nasim deckam se proste reklo, ze na hodne veci nemame a taky nam musely pomahat. Vubec jim to neublizilo. Abysme jim prilepsovaly tim, ze nekde neco ukradneme, by mne nikdy nenapadlo. To ja jsem si dobrovolne vzala blba, i kdyz tak kdysi nevypadal, tak jsem se to pak snazila si taky sama vylizat. Ale koukam, ze v dnesnim svete jsem za blba ja…..

        A mimochodem, predrazeny je prakticky vsecko. Kdyz vsak budeme nasledovat logiku, ze stejne je ten obchodnil svine, co nas bere na hul, tak co bysme ho neokradli, tak kam s tim asi dojdeme?

        • 747 napsal:

          Reakce na toto je omylem nakliknutá o patro výše. 😀

        • vonrammstein napsal:

          Ale já s tím v principu pochopitelně taky nesouhlasím. Krádež je prostě hřích a navíc trestnej čin.
          Ale výjimečně se mi stane, že jsem ochotnej to za určitý konstelace tolerovat. A tohle byla ta konstelace. A skutečně výjimečná. To mimino se po mě děsně sápalo, tak jsem prostě vyměkl.

          • 747 napsal:

            A tak to jo! To ste měl říct hned, že nešlo o charitu za cizí a toleranci hříšného jednání, ale že Vás dostaly city! Každej přece ví, že chlapi jsou křehké nádoby a když se na ně jde s citem… 😆

            • vonrammstein napsal:

              Tak jest. Znáte takový ty saudkovský fotky, kde kulturista drží mimino a žencký u toho bulej? Tak si odmyslete toho kulturistu, dosaďte čtyřicátníka s pivním pupkem a máte celou situaci jak na dlani.

              • 747 napsal:

                Znám jen fotku Saudka jak drží v náruči na hrudi svýho synka (kojence). Takhle se umí v náruči lísat naše čiči Andulka! Úplně tu fotku kopíruje! 😀

          • samazakanalem napsal:

            A no tak ja nerikam, ze ma clovek vzdy za vsech okolnosti nasledovat pravidla. Mne jen nesedi lidi, co kradou treba hadry. To uz bych prave pochopila, kdyby to bylo jidlo. O casech, kdy se musi prepocitat peclive kazdy halir moc dobre vim, jak to je…to znam lip nez by se mi chtelo. Radsi na to ani nevzpominat.

      • vonrammstein napsal:

        Mám slabost pro děti-a tím i pro matky. Přišlo mi debilní svlíkat to mimino u kasy. Bylo moc hezký a asi by se ani moc nebránilo, ale jsou věci, který se prostě nedělaj.
        Jinak souhlasím-ženy s dětmi by měly být zvýhodněné. Kromě těch, co je pro ně rození dětí alternetivou k chození do práce.

        • 747 napsal:

          Ženy s dětmi u nás zvýhodněné jsou a proto si myslím, že žádná nemusí krást. Tolerovat to může znamenat, že takové „zvýhodnění“ přijme jako normu.
          A kdyby to dítě bylo ošklivé, tak byste ty hadříky chtěl zpátky? 😉

    • 747 napsal:

      Překvapujete mě! 😯 Máte to desatero přikázání posazeno hodně flexibilně. Ta holka přece kradla a někdo tu škodu musel uhradit. 😦 Kdyby chtěla oblečky na dítě -mohla jít do charity nebo do sekáče. Takto to vypadá, že spíš potřebovala na chlast nebo cíga.

      • samazakanalem napsal:

        Unavny. Je to unavny jak se veci porad omlouvaji jakymsi zajmem ditete. Byli jsme na tom kdysi nejak zle my, kdyz jsme meli na litacku obycejny teplaky a do skoly par solidnejsich veci plus neco lepsiho na nedeli? Kdyz nam decak, pokud jsme ho vubec meli, nepretykal kramama za tisice? Nerekla bych…kecy o tom, ze se doba zmenila jsou cilej alibismus. Co decko potrebuje nejvic je normalni rodic a rodina, ktera ho nauci byt samostatny, kde je pohoda a laska. Zbytek jsou hovadiny bez kterych dokaze v pohode prezit, pokud je mit nebude, protoze na ne proste neni.
        Ale to se nenosi, je kult DITETE.
        Tak se ted deje to, ze z jakesi podivne litosti k tem chudakum deckam, ktery se – alespon v nasem kulturnim okruhu – maji tak jako nikdy, musi pro dite VZDY najit jen to nejlepsi, nejdrazsi, decku nesmi byt nic odepreno, nic zakazano, protoze by trpelo. Navzdy by to poznamenalo jeho psychiku. A tak se jim pokojicky plni kramy jako televize, mobily, pc, iPOd, prehravace vseho moznyho atd. Kazdy dite ma samozrejme svoje. Ze by se delil se sourozencem? Ani omylem, to by prece utrpel dalsi psychicky trauma. Vsecko musi mit svoje. A jednoho dne vleze rodicum do obyvaku teenager, o kterym nic nevi, protoze vesmes je zavrenej “u sebe“ – potrebuje prece soukromi, chudak, a divi se, ze na ne kasle a jen nastavuje ruku. Bodejt. Znam pripady dvanactiletych decek, ktery nepojedou s rodicma nikam na dovolenou, protoze je ti jejich starci nudi. Neco takovyho bych si s nasima nedovedla vubec predstavit. My jsme byli stastni, ze nas nasi nekam vzali. Dneska vidim decka, jak se nudi v luxusnim hotelu a po rodicich jen stekaji a vsecky ty mobil kraviny a nintendo ptakoviny nedaji z ruky ani u jidla. Dokonce i na svatbach si s tim hraji, misto co by si uzily tance a spolecnosti. Tak daleko uz dosla ta pece o deti. At mi nikdo nevyklada, ze to je proto, ze to chce doba. To je jen dusledek opici lasky panu rodicu, kterym se dari dobre, technika je levna a nemaji paru o vychove. A tem, co se nedari dobre, to stat vynahradi z nasich dani takze se decka muzou rozmazlovat dal.

      • vonrammstein napsal:

        Občas se překvapuju sám. Co je na tom divnýho? Vemte to modelově: Když jsem týden nejedl a ze zoufalství ukradnu bochník chleba-je to zločin?
        Netvrdím, že ta holčina byla v takový situaci, nevím to. Třeba to byla fakt vypočítavá zlodějská mrcha. Ale nepřipadala mi tak. Bylo mi jí líto.
        Znáte ten film s Jeanem Gabinem, kde hraje katolickýho kněze, kterej se ujme lumpa, kterej se mu odvděčí krádeží stříbrných svícnů? A když ho chytnou a přivedou zpátky, tak Gabin řekne, že mu ty svícny dal? Bídníci, jasně. Tak asi tak nějak.
        Hypernova je na tohle pojištěná, nikoho to nic nestálo.
        Jenom soucit, nic víc.

        • 747 napsal:

          Pro takovou situaci mě doma učili, že mám poprosit a zeptat se co nejslušněji zda mi to, co chci či potřebuji nebo si nemohu koupit, může ten cizí člověk dát. A víte, že to funguje!? 😀 Nikdy mě nenapadlo něco cizího vzít jen tak, proto, že toho má někdo jiný dost, nebo jej to „nic nestojí“ nebo že já to nemám a chci.
          Jean Valejan by v naší době nekradl, šel by na sociálku a na pracák protože to byl charakterní člověk, který žil v mizerné době. 😛
          Pojišťovnu to peníze stálo a ta si to ze zisku neutrhne -prostě jen navýší pojistky všem pojištěncům, takže důsledkem tolerování krádeže je vyšší platba za pojistné (-majetku, domu, auta, zdraví). 😀

          • vonrammstein napsal:

            Vím, že to funguje. Nevěřil byste, kolik jsem dostal věcí, po kterých jsem zatoužil, jenom proto, že jsem o ně požádal.
            Nepřestává mě fascinovat, kolik lidí duševně ochrne nad otázkou „Jé, to je hezký! Dáš mi to?“
            Pojišťovna je za vodou, dostává takovej paušál, že se jí to vyplatí, i kdyby kradli úplně všichni. Tím krádež neobhajuju. Pořád se bavíme o jednom konkrétním případě. To není úzus, ale výjimka.
            Kdyby ta ženská podle Vašeho návodu přišla k pokladně a řekla: „Hele, mám tady v košíku čtvery dupačky, ale jsem švorc, dáte mi je?“-co myslíte?

            • 747 napsal:

              K pokladně ne, ale nemusela krást nový oblečky. Já myslím, že kdyby zašla třeba do sekáče a zkusila to na ženský tam, tak by jí určitě daly na co by si ukázala. Když už teda šla loupit, tak zase nemusela z Vás dělat vola a v separaci mohla přiznat barvu a poprosit Vás. Myslím, že by z toho měla sama lepší pocit. 😉

  6. Witch napsal:

    K otázce maminy s miminem: Jáchym Topol u mě ztratil kredit, když nejdřív v respektu uvedl senzaci (zoufalá šestinedělka vjela do obchodu, hýázela věci do kočárku a vzali ji do vazby + děcko do kojeňáku. Přítel ji přivezl z Belgie z bordelu, před porodem zemřel a ona neměla ani korunu.
    Chtěla jsxem po Topolovi, když o ní píše, aby případ slůedoval, řekl časem, jak to dopadlo, případně jestli se holce pomáhá, právě s ohledem na mimino, které je trestáno naprosto nevinně.Odepsal mi, že to neudělá, protože by to čtenáře nezajímalo a nějak to není zvykem…
    Takže ten veliký blábolivý superkřesťan šel jen po senzaci jako hyena a víc nezájem. A to má děti… GRRR 😦

    • samazakanalem napsal:

      Hm. To teda nejak nechapu, proc o tom vybec psal, No vlastne chapu. Zviditelnil se zacatkem pribehu a dal uz je mu to jedno. Skutecne krestan.

    • vonrammstein napsal:

      To jste mě ranila. Měl jsem Jáchyma moc rád, znám ho osobně 😦

      • Witch napsal:

        No, má smůlu, že právě proto má u mne vrub jak … velký. Potom jsem si všimala, že píše tak nějak dost po povrchu, i když to mají být reportáže. Když jsem se uprostřed textu zastavila, že je to na respekt nějaké divné, byl autorem J.T.
        Hm. Možná to byla výjimka, ale zrovínka se mu u mne hodně nepovedla. Na ta děcka, odtržená od mámy, jsem děsně alergická.

  7. lukrecia napsal:

    Kéž by to šlo tak snadno utřídit. Když si nezralá matka pořídí dítě s nezralým otcem, neschopným se nechat zaměstnat, nebo si udržet práci? Kdo je vinen? Jestliže matka krade v obchoďáku, o něčem to vypovídá, obzvlášť , jestliže dotyčná nezákonně získává věci, bez kterých se ona i dítě mohou obejít. Samozřejmě, že takový lup je určený na prodej! Za běžných okolností má matka nárok na dávky státní sociální pomoci. Jestliže se podmínky vymykají, měl by fungovat stát, protože stát není jen od toho, aby vybíral daně a zpříjemňoval život zákonodárcům. Tvrdá kapitalistická společnost může mít na matky jiný názor, ale stát nemůže jen posílat děti do domovů. Jsou rodiče nezodpovědní, ale takoví se najdou v každé společnosti. Znám ale případ, kdy rodina čekala na výplatu dávek, rozdělovaných ze zákona, několik měsíců. Odevzdala řádně vyplněné formuláře – a nic. Klídek.V takové situaci by si slabá povaha zvolila jako nejjednoduší řešení třeba i krádež. Nezastávám se kuřáků, ale když si na to člověk vydělá, budiž mu to přáno. Úplně rostu, když mají úřady snahu rozhodovat o nákupech ze sociálních dávek, ale jedná-li se o zásadní řešení situace, kdy je dobrá rada drahá, nezviditelní se jediná kompetentní osoba. A matkám, které jen čekají, až dostanou např. alimenty, všechny ty ůžasné řeči nepomůžou.

    • 747 napsal:

      Nezralá holka především nemá být matkou -to je zjevně chyba zase její matky, když se jí -s prominutím- může nezletilá dcera kurvit.
      Jsou státy, kde žádné přídavky na děti neexistují a přece tam lidé mají děti. V našem státě si ovšem lidi už dost běžně myslí, že stát je tu od toho, aby se postaral o všechno, včetně jejich dětí. Tak to ale být nemá. Ten, kdo si děti pořizuje, se o ně má sám taky postarat. Dávky určené „pro děti“ mají rodině s dětmi toliko finančně napomáhat a ne rodinu kompletně živit. Takový způsob vnímání dávek vede k tomu, že výroba dětí je jedinou „prací“ jejich rodičů.
      Stát nevybírá daně na odchov něčích dětí, ale na zajištění veřejných služeb -bezpečnost, školství, zdravotnictví.

      • jolana88 napsal:

        ve kterém století se z výchovy vytratili muži? Ceny z dob mého dětství byly tedy rozhodně nižší – ale nechci s nostalgií vzpomínat na boty za šedesát. Souhlasím s Vámi, že dávky mají pouze napomáhat – taky bych hlasovala pro zrušení pozitivní diskriminace. Ovšem nefunkční systém – různé formy pracovních úvazků dodnes nejsou podporovány, o účelovosti vynakládaných prostředků lze vést hodinové diskuze, beztrestnost různých firemních praktik atd… tak Vás ubezpečují, že vyjít s 2.456,-Kč na měsíc žádná sranda není.

        • 747 napsal:

          Boty za šedesát nepamatuji, bývaly spíše za 300 (1975) a vydělávalo se na ně 4 dny. Dnes jsou sice za 500-800, ale vyděláte na ně nejhůře za 1 den.
          S různými formami úvazků je problém asi nejvíc díky socanům a postkomunistickýcm předstvám, že jakmile jednou získá člověk pracovní smlouvu, tak to má na věčné časy a zaměstnavatel se ho jen velmi těžko a hodně draze zbavuje. Také chování mnoha žen-zaměstnankyň odrazuje potenciální zaměstnavatele je jakožto matky zaměstnávat -ty přečasté výmluvy na péči o dítě a neustálé vyžadování všemožných úlev jsou ekonomicky a oragnizačně devastující. Takže pořád trvám na tom, že hlavní v celé záležitosti je vlastní odpovědnost za partnerský výběr a optimální dobu, kdy děti mít.

  8. jolana88 napsal:

    ale to nejsme ve sporu. Mně bylo jen záhadou, kde jste nechal chlapy. Že se někdy nepovede – a ukáže se třeba po letech – ani potom všechno svádět na matky opravdu není možné – muži do výchovy patří – (zvlášť když pipiny samy neuvědomělého jedince nevychovaly). Ne všichni 500,-(čistého) za den vydělají – a taky občas nečekaně slyší, že sice vydělali, ale „na výplaty“ stejně není. Takže šupnete do mlejna ne vlastní vinou. i když jste se s tím možná nesetkal – je to fakt. A nefunkční obyčejná – byť dočasná – záchranná síť – skutečně existuje.

    • 747 napsal:

      NJ, když já vycházím předveším z hesla našich babiček, že „morálku určuje vždycky ženská protože chlap je slabá povaha náchylná ke každýmu hříchu“. 😆
      Tak asi jo, že ta síť němusí být dokonalá a je fakt, že se s takovými případy asi těžko mohu potkat, když vlastně nikoho, kdo by nedělal neznám.
      A ve štatlu máme výhodu, že je tu pár kšeftů, kde se dají koupit boty za vpravdě „socialistické“ ceny. Teda když nebažíte zrovna po šlupkách Gucci nebo Prada! 🙄

      • samazakanalem napsal:

        No nevim, ta socialni sit u nas funguje hlavne pro ty, co umi rvat a dupat. Ty skutecne potrebny nezachyti a ti tam vesmes ani zebrat nejdou. Stydi se….

        Neomlouvate ty chlapy nejak alibisticky? 😉 Ja jsem zase slysela, ze chlap je ten, co vi fsecko lip :lol:.

        A s tema zamestnanima a vyplatama to neni zdaleka tak jednoduchy, jak to vidite. Z obou stran. I te zamestnanecke, i te z pozice zamestnavatele.

  9. samazakanalem napsal:

    Mimochodem, lidi od jistyho veku maji mozna jeste horsi starosti a potize, nez ty maminy s detma…a koho to vlastne zajima???

    • lukrecia napsal:

      Lidé jsou různí, jejich problémy taky nejsou podle jednoho mustru a je pravdou, že veřejnost bere jiný metr na chlapa, který se vyvine v slabocha, neschopného uživit ani sám sebe. U ženské se chyby hledají snáz – špatný výběr, nezodpovědnost atd. Ono to bude i tím, že chlap, když se rozčilí, dá snáz přes hubu, tak je rozumnější ho nedráždit, zvlášť když nějakou dobu marně hledá práci. Ono stačí čtrnáct dní a někteří, co opravdu chtějí dělat, jsou mimo. A všimněte si, jak snadné je, činit zodpovědným toho, kdo se nebrání. Když společnost začne kašlat na tu úplně základní záchrannou síť, jak asi dopadne stát našich potomků? Netřeba házet na stát vyživovací povinnost, je ale nutné, aby stát nastoupil tam, kde rodiče selhávají, třeba i z důvodu nemoci, či katastrofální neschopnosti. Matka bezdomovkyně sebou rok vláčela dítě předškolního věku a nikdo si nevšiml. Rodiče týrají děti a uniká to lékařům i okolí. Dítě je k smrti vyhladovělé a kdo si všimne? Takévé jevy o něčem vypovídají.

      • samazakanalem napsal:

        No tak tyhle jevy vypovidaji i o tom, ze jsme pravo na soukromi povysili i treba nad to, ze kazde dite by melo mit bezpecne detstvi. Takze se sousedi radsi nemontuji do toho, co se asi tak deje vedle nich, kdyz tam setrvale slysi detsky plac….navic, tyrani se nekdy prokazuje opravdu tezko. Kazde dite obcas spadne a neco si udela. V podstate je to jednoznacne az to dojde do nejakeho horsiho stadia, a nebo kdyz je to uraz jako u nas ve spitale pred lety – dvouleta holcicka s prokopnutym mocovym mechyrem. Rodice tvrdili, ze spadla na schodech. Tehdejsi primar na chirde vsak hned vedel, ktera bije a dite i jeho sourozenci byli z rodiny hned odebrani. Pravdou ale je, ze socialni sluzby casto nedelaji to co maji a nektere ty excesy jsou takove povahy, ze clovek proste nechape, jak se to vubec mohlo stat. To uz neni nic jineho nez ignorance a nedostatek empatie s temi, ktere maji chranit.

  10. samazakanalem napsal:

    Jinak teda cela ta vec, penize versus to, jak zijeme, je zapeklita. Vazne neni sranda vydelavat tu podprumernou mzdu – a tu ma u nas udajne dve tretiny lidi – a z toho platit vsecko, co se platit musi. Ja vim, ze na jedne strane maji lidi prachy na cigara a piti, nebo se preziraji, ale kdyz se tak clovek nad tim zamysli, neni to zadna sranda. Z platu dejme tomu 12, 15 tacu zaplatit bydleni, vsecky ucty, ted na zdravi bysme si meli priplacet, na duchod……nejak nechapu, jak se to da zvladnout. Ceny jdou porad nahoru ale platy sotva. Nekde je neco spatne. Uz jen tim, ze na tak zakladni vec jako je strecha nad hlavou musi normalni clovek tak tezce delat a stradat…a na druhe strane jsou davy naprosto neuzitecnych lidi, kteri jsou preplaceni tak az je to nechutny.

    Stezovat si ale nemuzeme. Opravdu byvalo i hur.

    • Witch napsal:

      Žít se s tím, Ivanko dá, ale vyskakovat si nejde. Víc mne zlobí, že právě ty dvě třetiny teď nejvíc pocítí „povodňové“ stovky a mnoho těch slavných „státních zaměstnanců“ i peníze dolů. Už se sice rýsuje, že těm nejnižším lidem v přímé práci s lidmi nevezmou celých deset procent (a byla by to víc, jak tisícovka k té dani), ale stejně všichni počítají… Vzhledem k těm tunelům nahoře je to hodně k vzteku a když si člověk srovná, že se zrovna teď doktoři stavějí na zadní a vyškrábly se pro ně dvě miliardy…?
      Ale to by bylo na debatu, která sem nepatří.

      • samazakanalem napsal:

        Ja vim Witch, neni to tak uplne spravedlivy, ze oni dostanou a jinde se vezme. Navic, sestram se nepridalo a bez nich je kazdej doktor ztracenej. Muj nazor vsak je, ze podminky, za jakych u nas doktori delaji nejsou ok a jejich platy, az na vyjimky, smesne. Nevadi mi tohle pridavani. Vadi mi ta koryta co ma rozbujela byrokracie a vselijaci naprosto neuzitecni poskoci politiku apod. Tam by se melo setrit predevsim.

        Potiz je, ze utahovani opasku vzdycky zavini vypaseni veprici nahore, ale utahnou si je vetsinou jen ti, kteri uz je ma i tak dost tesne.

        Ja vim, co to je zit z par tisicovek. Nekdy si rikam, kam az to jeste dojde. Ceny za vsecko jdou nahoru, a z takove te normalni vyplaty se moc usetrit neda, i kdyz bude clovek zit hodne stridme. Takze ve finale nakonec zjistite, ze muzete byt rada, ze vam neprsi na hlavu a mate trochu jidla. Zatimco jinde se vyhazuji penize plnyma hrstma. Nevim nevim, aby to zase nevedlo k nejakymu dalsimu vystrelu z Aurory…

  11. Sendyman napsal:

    OW, děkuju.
    Děkuju nastotisíckrát za krásnej večer. Jak jsem Vám cestou do Jamajky povídal, nepředpokládal jsem 100% účast – vzhledem k víkendu.
    A vidíte, stalo se. Díky Vám.
    Jen škoda, že Vy jste dnes měla tak málo času. Ale není konec světa! 🙂
    Zvoneček- umíráček ( 😀 ) jsem již instaloval.
    Denně ho budu mít přímo na očích!
    😀 😀 😀

    • oldwomen napsal:

      Ó né, on cinká na lepší časy.
      Uf, ujelo mi metro před nosem, interval sobotního večera… brzdila jsem hodiny očima, ale vlak jsem stihla.
      Příště bude někdy v dubnu, předpokládám, že budu mít o kapku víc času.
      Díky, na Jamaje bylo příjemně a pivko točí dobré. Dala bych si i dospělé a klidně i víc, ale s prázdným bříškem a představou záchodku ve vlaku 😦 , jedno malé muselo stačit.
      Likviduji momentálně pohromy vzniklé jediným dnem nepřítomnosti, ale hned jak spočnu u konvice čaje, nadatluju smíchovský Střípek.

      • Sendyman napsal:

        WOW! 😀
        To se moc těším!
        Ale je Vám doufám jasný, že JÁ jsem ten kladnej hrdina?
        😀 😀 😀

        • Sendyman napsal:

          Ech, co to plácám! 😦
          V Reflexu psali, že „WOW“ dělaj ženský. Správný kovbojové prej dělaj

          YEAAAAHHH!

          😀 😀 😀

          • oldwomen napsal:

            Dlabu Reflex. Sendy, strpení. Sedla jsem si až teď. Na postel. Smíchovské povídání bude. Mám úplně malinký vočíčka a vošoupaný nožičky a ručičky mi asi upadnou. Nemohu napsat, co vše dnešek dal, Éro by mě zase podezíral, že jsem opsala čísi moták z gulagu. 😆 Brou noc.

            • samazakanalem napsal:

              motak z gulagu :lol:.

              Ty chodis na RX? Ja nevim, naposledy jsem tam nahlidla nekdy pred Vanoci, se mi zda, ale nejak jsem se v tom ani nevyznala. Uznavam, byla to hlavne ma lenost si s tim dat praci. Ale sakra, grafika tech stranek a to, co tam pise (jakoze lidi – az na vyjimky) mi udelali hned boule v zaludku. Tak jsem si rekla, ze mi to za to nestoji. Skoda, byvalo to fajn. Az na ty debilni klony.

              Ale stejne na to neni cas…..

            • Witch napsal:

              Jsem sice netrpělivá a zvědavá, ale počkám, abychom Vás neuhnali 😉

Zanechat Odpověď

