pauza

Omlouvám se, posedl mne koncem první lednové dekády moribundus jakýsi HáeNkový. Jeden den jsem „mrtvá“, druhý den se ploužím a dělám jen nejnutnější, třetí den se snažím dohnat zanedbané kolem zvěřince a už ten samý den odpoledne to se mnou smýkne zpátky do postele.
Ale slibuji, že téma „Jinak nastavených priorit“ a z toho vyplývajícího zamoření životního prostoru tfujtajbly viditelnými i těmi kultivovanými je, doufám, na pár neděl vyčerpané.
Tak si nevyhazujte tento blog z lišty záložek, zachovejte mi přízeň, prolistujte archiv…. musím se dát do kupy. Přespříští sobotu mne čeká ubytování pašíka do mrazáku a jaternic… týden na to pracovní cesta až do Matičky Stověžaté, a do toho všeho mne setrvale oblažuje přítomností zedník. Je to chlapec hodný, samostatný až přespříliš, netřeba nad ním práskat bičem a popohánět jej k výkonu, ale přeci jen, JÁ mám vizi, JÁ vím, jaký má být konečný výsledek, je mi fuk, co dělal kde jinde a jak a že tohle si neumí představit… Musím se nečekaně zjevovat za jeho zády a odchrblat, že ta ďoura nebude tam, kde by se mu líbilo, ale až táááámhle a že trámy zůstanou jak jsou a tak podobně hnidopišsky …
Už aby to bylo za mnou. Chřipka, zabíjačka, učňovská zkouška, zabydlování hausfraucimry i první načančání obýváku a ložnice.
Hm…. a to už zase bude čas kuřátek a prvních ředkviček………….
Letí to.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na pauza

  1. samazakanalem napsal:

    A toz to bud v klidu, ja taky marodim. Ani po vice jak mesici jsem se toho kentusu jeste uplne nezbavila. Musela jsem navstivit doktora a papat antibiotika.Takze prizen ti zachovame.

    Z ceho delas ucnovskou zkousku proboha?

  2. Witch napsal:

    Na zkoušku budu držet palce 🙂

    jen se nebojte, s chutí do toho (sákryš, já se zas nepodívala do skript…) ! 🙂

  3. jolana88 napsal:

    šmajdedžousef – nikde se nic mazat, samozřejmě, nebude.(já ho stejně mám nejen v záložkách, ale hlavně v notýsku :-). Virus popadal zřejmě celorepublikově, první řádky nejen můj nepohyb popisují zcela výstižně – pouhá představa cesty někam – beru deku,mizim 😆 DRŽÍME PALCE pro všechny zkoušky..

    • samazakanalem napsal:

      No ono to jde nejak celoplosne pres celou Evropu, asi. Tady taky marodi kdekdo. Ja uz to mam druhy mesic a porad to neni dobry. Tedy, je mi rozhodne lip, ale stale to chce lecit. Nejhorsi je, ze s tim clovek nic moc neudela, citi se hrozne unavenej. No ale mozna nastal cas na odpocinek, tak to beru filosoficky. Ovsem, ja nemam hospodarstvi, ze jo.

  4. Vlaďka napsal:

    Tak se rychle uzdrav, nějak mi začíná chybět počteníčko. Ty domácí starosti jsou i radosti, ne: Zrovna nedávno jsme mudrovali, jak to bylo fajn, když jsme ještě pořádali zabijačky. Ach ten ovárek! A ta tlačenčička! Aúúú!

    • lukrecia napsal:

      Právě jsme doškvařili sádlo! Voní po celém domě. Ty škvarečky… Syn zabil prase jménem – to nebudu rozpitvávat – ale kromě sádla jsme si dopřáli i prdelačku. Říkám si, že zklidnit žlučník se mi povede skrze pivo. A už mám zaděláno na škvarkové placky. Moje chuť se rozkoší svíjí.

      • samazakanalem napsal:

        To mi asi delate schvalne, ze jo :-). Ne ze bych tak prahla po techto dobrotach, ale jednou za cas…a skvarkace pekla moje mati taky a skvele. Zrovna ted nedavno jsem si na ne vzpomnela.

        • lukrecia napsal:

          Ó, to ne! Jen jsem vylíčila svoje prožitky, protože malá připomínka může zlepšit náladu. To pak člověk sní rybu a hranolky a je spokojenější, protože funguje i jeho představivost. A když o tom jídle jenom sníte, bude to bez následných komplikací. Placky kynou, mísa stojí před krbovkama, my děláme kynuté těsto. Až je doděláme, vzpomenu si na Vás a tu první vynesu ven a obětuju ji na dobrý účel. Třeba Vám tím nějak prospěju, nebo Vás i potěším.

          • samazakanalem napsal:

            Dobry den! Radost jste mi udelala nesmirnou, diky! A mati ty placky taky delala z kynuteho testa, takze mate asi podobny recept. Jinak teda ja na mistni fisch and chips moc nejsem. Ryby muzu porad, ale jinak. Hranolky skoro vubec. Coby byvaly kuchar jsem se jich nanufala vic nez dost, kdyz jsme to delali v praci.

            Ale ty placky, ty priste vyrobim, az budu zase u nas :-). Doufam, ze se Vam povedli. Kdyz tak krasne kynuly pred krbovkama….taky mam rada krby a podobne veci.

  5. Ella napsal:

    Tak drzim palce aby vsechno dobre dopadlo ,hlavne at je clovek zdravy to ostatni se zvladne.

  6. lukrecia napsal:

    Nelíbí se mi Vás dráždit, ale byla to dobrota. Víte, není nad domácí prase. Oni nás straší tím cholesterolem, u nás ale platí, že máslo je máslo a sádlo je lepší, než margarin. Teď mají vědci v těch kyselinách a tucích atd. trochu revoluci, jenomže škvarečky jsme ani nemuseli umlít, jen se rozplývaly. Smutné je, že si nemůžete dopřát, hned bych Vám tam něco šoupla. Navíc jsem už párkrát četla, že anglická kuchyně – nic moc. Zase se dobře procvičíte v angličtině, zatímco já se věnovala obžerství. Milá zlatá, ono je to víc než o škvarkách i o tom, že domov je daleko. Držím Vám palce. Opatrujte se!

    • samazakanalem napsal:

      Dobry den. Ale, klidne me drazdete, ja to zase tak moc neprozivam ;-). Ostatne, kdybych chtela udelam si tu skvarky levou zadni, material tu na to je a nejake to domaci prasatko se bezne sezene na farmarskych trzich. Tedy, maso z nej. V tomhle jsou na tom lip. Jenze tyhle veci, jako zabijacka, mi tu nechybi. Ty proste patri tam k nam, a tady jsou zase jiny veci.
      Anglicka kuchyne – ale ono to neni ani zdaleka tak hrozny. Tedy svickovou apod. tu cekat nemuzete, ale zase jsou tu jiny veci. Jejich jidla zakonite musi byt jina, vzhledem k typu krajiny i historii, ale to by bylo nadlouho. Podstatne je, ze se tu da sehnat dobry jidlo jako surovina a zbytek si uz vyrobim sama :-). Jina vec jsou jejich stravovaci navyky ale ty upadaji vsude.

      Co se tyka tech modernich nauceni stran zdrave vyzivy – umeliny nekupuju, normalni maslo, sadlo, olej, to je to, co clovek potrebuje, ne nejaky pitomy nahrazky. Zrovna tak si myslim, ze je potreba jist podle toho, jak to cloveku pasuje a taky dle toho, kde zije. Zavadet u nas hromadne treba cinska jidla, nebo ryzi vegetarianstvi, ci stredomorska jidla, je kravina. My jsme jinak staveni a zijeme v jinem prostoru nez treba ti cinani. Jako zpestreni, prosim, ale jinak bysme se meli drzet toho, na co jsme po staleti zvykli. Slovane z nasi zemepisne oblasti byli vzdycky pevne staveni a docela pohledni. To rozhodne nevyrostlo jen na zelenine a ryzi, i kdyz jsme vzdy konzumovali i hodne bezmasych jidel – tedy, v minulosti. Jinak nas takhle utvorila i ta nase klasicka, bytelna strava plna masla, sadla, smetany, omacek, knedli a poctivych buchet a skutecne nechapu, proc tim nekteri radoby odbornici tak opovrhuji. Proc, proboha, musi dneska kazdej vypadat jak zebrinak tesne pred zdechnutim. Osobne tu ceskou kuchyn musim velice limitovat, protoze pro mne je opravdu dost tezka, ale jinak na ni nedam dopustit. Pro decka ve vyvoji neznam nic lepsiho, nez poctive doma uvarena jidla, kdy se masa poradne zpracuji, omacky dobre zahusti, delaji se vydatne polevky apod. Neni lepsiho zakladu pro mlady organismus nez tohle. Pokud dite samo od sebe nema odpor k nekterym jidlum. Je to pro nej stokrat lepsi nez ty hnoje kteryma dnes matky decka krmi. Vcetne premiry ruznych chipsu a sladkosti.
      Ceska kuchyn je sice kaloricky narocna, ale v tom neni problem. Pokud se clovek neprejida, muze jist prakticky cokoliv. Jak vypada nedostatek radne stravy vidim tady. Spousta anglanu je bud to neskutecne podmerecna, a nebo naopak podivne tlusta. Z tech rychlych sragor jsou totiz v podstate podvyziveni. To by ale bylo taky na delsi debatu.

      Jen se klidne drzte domaciho pasika a sadla a masla a skvarkovych pagacku. Pokud vam to nedela zle, neni co resit. Dobrou chut :-).

      Jo a co je to doma? No ja to mam prave zmateny. Pro mne je doma i tu i tam :-). Ale dik za ucast.

Zanechat Odpověď

