Jméno = znamení?

Někdy mám pocit, že jméno, které dáme zvířeti předznamenává jeho vlastnosti. Možná i proto má mnoho domácích mazlíčků jména dvě. Jedno oficiální, papírové, a pak to, na které slyší. Že jo, Štěničko, že je ti nějaká Alex, co máš napsanou v očkovacím průkaze u ocásku? Hlavně že se můžeš vyškrabat na klín, tam se přitisknout a spát. Zatracená gravitace a člověčí vstávací nápady…
Kravička Princezna má móresy primadony. Rozmazlila jsem jí až hrůza. Vyžaduje drbání, při úklidu stáje natahuje krk, otírá se mi o rameno. Vlastně předchozí věta má být v minulém čase. Princezna se stala podruhé matkou. První telení byla sranda, druhé trošku drama. Prvorozený cvalík Hugo přišel na svět ani nevíme kdy a jak, druhorozená droboulinká jalovička Tereza potřebovala asistenci veterináře. Princezna se po otelení vrhla na kopku voňavého sena, tele jí moc nebralo. Až když si nacpala bachor, tak hodila mateřského poviňáka a začala olizovat už suché a oddojeným kolostrem napojené tele. A přistrčila si je hlavou ke strukům. Ulevilo se mi. Představa kterak několikrát za den napájím tele se mi nezamlouvala. Netušila jsem, že bude hůř.

Stává se to dobrým dojnicím často. Třetí, čtvrtý den po porodu ulehnou. Vrazí veškerou svou sílu do tvorby mléka, odvápní se… Poporodní paréza se tomu říká a kapačka vápníku a glukózy je zpravidla postaví na nohy. Když je jó špatně, tak druhý den repete. Princezna byla jako prvotelka vynikající dojnice. Už jsem se těšila, už mi svrběly ruce, už jsem toužila opět dojit. Navíc po druhém otelení tak pěkně stála a pouštěla mlezivo do dížky… Jenže ulehla. Veterinář dal první kapačku, druhou, třetí. Přidal i čtvrtou – hořčíkovou. Princezna se rozhodla, že ona se dojit nenechá. Že je něco onačejšího, než jsou ostatní krávy. Ona prostě bude ležet a nevstane. Nebo možná že i vstane. Když se jí bude chtít. A tak se odplazila na dvůr. Nechává se kartáčovat, napájet, krmení si nechává servírovat až pod nos. Zkoušela jsem to, nedat na dosah, ať si dojde. Raději by zdechla hlady a hlavně žízní…
A tak náhodný návštěvník má u nás na dvoře pocit, že se ocitl ve zvířecím ráji. Spokojená přežvykující kráva uprostřed trávníku, volně se pohybujíc tele….

Já mám záda v háji, protože aby ležák neměl proleženiny, nutno jej několikrát a den obracet…..
Když nechtěla vloni princeznička Princezna zabřeznout, šeptala jsem jí při krmení a dojení povídání o zlém řezníkovi a zvířecím pekle, co se jmenuje Jatka. A nebo Kafilérie. Přijde na to. Zabřezla.
Teď jí už týden při kartáčování kožichu a masírování kýt vykládám o roštěné, o polévce z oháňky, o ragů ze žeber, o guláši, o karbanátcích, o Kafilérii. Dneska ráno jsem našla lejno dělané z výšky. Že by…..

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, povzdechy, WWOF. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Jméno = znamení?

  1. Witch napsal:

    Že by? 😀 Budem doufat dál 🙂

    • oldwomen napsal:

      Já už prostě nemůžu….
      Co si budeme nalhávat, čím déle končetiny zahálejí, tím jsou slabší… Skoro tři metráky živé váhy…
      … jenže naděje…
      Třeba vstane.

      • Witch napsal:

        No, co bych říkala, bojím se o ni… Každý den je pro tele dobrý. Ale vaše zdraví – no, vždyť víte. Držím palce, aby to byla první vlašťovka a hejno se necouralo 😉

  2. Honza napsal:

    Taky budu držet palce ani nevíš jak !!!!!

  3. majovyhonzik napsal:

    jsou nádherní jak mamča tak i její ratolest. já letost zažil krmení ptáčat sýkorek. Taky nejdřív vyžadují krmení i donážkou přímo do zobáčku ale postupně byli holt učeni k samostatnosti.

  4. 747 napsal:

    Kéž by!!!! Držím Vám všechno, co se doma najde! To musí vyjít! 😀

  5. 747 napsal:

    Moc pěkné snímky, mimochodem. 😉

Zanechat Odpověď

