Bubnování deště

Přiznávám se. Zvuk deště mne neuspává. Poslední dobou spíš vyvolává běsy paniky. Asi nejsem sama. Z nebes padající vodička letos způsobuje nejen hlavy bolení a čvachtavo pod nohama.
Je horké poledne. Zašila jsem se do chladného obýváku se šitím. Mouchy řvou na okně své vuvuzelové blues, špulky nití se proměňují v prchající hady, nůžky žijí svůj vlastní život a hrají si na schovávanou. Čaj voní a chladne v koflíku, hromádka triček s dírkou a košil a kalhot bez knoflíčku se tenčí. Za zavřeným oknem je úpal a nebe bez mráčku.
Horko, bzukot, klid siesty….. pomalu propadám dřímotě, štupované triko klouže k nohám.
Ťuk, ťuk, ťukytyťuk. Probírá mne divoké staccato těžkých kapek dopadajících, ale kam a odkud? Rychlý pohled z okna – zvadlé kytky horkem, plechové nebe. Ťuk, ťuk, ťukytyťuk neustává a sílí. Běžím na dvůr. Topí se v poledním slunci. Zavírám dveře verandy, aby dům zůstal chladný. Děsivý zvuk nabírá kadence slušného krupobití a slejváku. Zvedám hlavu a oči k marlonové střeše verandy.
A začínám se bláznivě chechtat. Nad hlavou mi poskakuje hejno vrabců a pere se na domem zastíněném kousku krytiny o suchý polštář mechu.
Ťuky, ťuk, ťukytyťuk, klep a buch, ťuk, ťuky, ťukytyťuk.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Bubnování deště

  1. Witch napsal:

    🙂 Dobrý rachot! Mne z krátkého zdřímnutí probral rachot krup na okně. vylítla jsem, přesvědčila se, mazala pro kbelíky a v sombréru + bundě mazala na záhon. Déšť už ale byl jak teplá sprcha, i když silný, tak jsem to vzdala. V tu ránu vysvitlo slunko, bouře poodešla k severní části oblohy, tam se dál hřmělo a blýskalo, zatímco u nás byl prudký hic z nějakých 17-18°C na 24. Ale řeknu Vám, jako když nás zmlátí. Muže zabolely všechny kouby, my ostatní jsme „jen“ příšerně utahaní.
    Ňák nám to léto blbne, vážení. Byla to už čtvrtá vydatná přeháňka od rána a druhá silná bouře. Slunko ale svítíčkuje až teď.

  2. oldwomen napsal:

    Jo, než jsem dneska odnesla vidle sena z průjezdu do chléva, byla jsem durch. To bylo z ničeho nic a kýblem za krk. I kroupy byly. Kolečko mrvy a kupka téhož v koutě stáje čekají na odvoz, ale nějak mě už druhý den neposlouchají nožičky a bolí v krčku. Asi mne poplivalo robátko bacilovou slinou.
    Mám sobecky radost z dobře postaveného stohu slámy a z kvalitně slisovaných balíků, co se mi podařilo sice nepřikrýt, ale nakulit na palety – od spodku nevlhnou. A tiše doufám, že chovatelům na severu neuplavala celoletní dřina – krmení na zimu. Z tohoto úhlu pohledu zlaté povodně v květnu a červnu.
    Vrabečková příhodička je někdy z počátku července, konce června. Byl to šok šokovitý, pomalu na kousnutí pumpy.
    Mimochodem, sklep je i přes čerpadlo mokrý (voda mimo studánku) stále. Rok přeje houbám, plísním…..

  3. Witch napsal:

    Pokud mi v sadu na samém vršku kopce čvachtá voda pod trávou, mám nejasné tušení, že cosi není v pořádku. Čvachtání patří o dvacet metrů níž a to při oblevě a po velké zásobě sněhu 😦
    Ale houby rostou jak praštěné. Aspoň něco.

  4. 747 napsal:

    😀 Odborníci dnes v tv slibovali, že „během několika let“ se tohle bláznivé počasí zklidní protože prý jde o přechod mezi teplým a suchým cca 50letým obdobím a tím druhým -asi mokrým a vlhkým…. 😯

    • oldwomen napsal:

      Na základce, někdy ještě na prvním stupni, nám strašně starý učitel, co ještě pamatoval rákosky na katedře 🙂 říkal, že jsme na hranici suchozemského a přímořského klimatu. Že máme počasí podle toho, jak se Golfský proud vyspí a že můžeme počítat se sedmiletkami sucha (a veder v létě a krutomrazů v zimě) a sedmiletkami mokra (s chladným létem a relativně teplou zimou se ohromným množstvím sněhu). A do toho, že nám ještě kecá do počasí sluníčko, podle toho jak je aktivní a jak je zrovna daleko… Podotýkám, že na počátku sedmdesátých let to už byl opravdu starý pán, stáhli ho jako důchodce na záskok za rizikově těhotnou úču a že z třídy lumpů a hadích ocásků se mu už první den podařilo udělat pytlík tichých šídel a po týdnu už se chodili ze sborovny koukat, jestli jsme vůbec ve třídě, protože tam bylo neustálé ticho. No jo. Zaujal, zaměstnal, nevyhrožoval poznámkami…..
      Letos je prostě mokrej rok. Ale i přes všechny hrůzy ne až tak mimořádně. Mimořádné jsou škody. Jenže za ty si houfně můžeme sami. Údržba krajiny se prostě donekonečna vojebávat nedá.

Zanechat Odpověď

