Máte štěstí, že jdu právě kolem….

Nesmrtelná věta, že. Vzpomínáte? Slavnosti sněženek a okouzlující pan Hanzlík…
Asi se vám vybavují i další scény a zlidovělé věty z tohoto člověčenstvím dýchajícího filmu. „To zas bude v álejích nablito,“ třeba…….
Pásla jsem kozy a za potokem brečel soused v Zetoru a vyhazoval pojistku za pojistkou. Odvedla jsem stádo domů. Vyhrabala z bedny „ještě se může hodit“ skvělé PU-500, z digitální kuchyňské váhy sebrala baterku, z linky žabikuch a přebrodila potok a „Máš štěstí, že jdu právě kolem….“
Válela jsem se pod pedály, omotávala se kolem šaltrpáky, norovala pod zadní blatníky, místo elektrikářských kleští použila zuby. Půl hodinka pouhá a už mi to nikdo neodpáře. Závadu jsem našla a odstranila. Přebrodila jsem se zase zpátky, měřák hodila zpět do bedny „ještě se může hodit“, baterku vrátila do váhy, žabikuch šoupla do myčky, poklidila a podhodila kravám. Za nehty mám zalezlý černý sajrajt a je nevyšťouratelný a nevydrbatelný. Cosi mi našeptává, že bych si měla zvykat. Protože soused neoněměl navěky.
Jdu spláchnout vedro a nainhalovaný šmír jedním Radkem. Možná dvěma.
Ještě že ve stepi nemáme ty áleje……..

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Máte štěstí, že jdu právě kolem….

  1. Witch napsal:

    Bravo! 😀

  2. 747 napsal:

    OW, Vy jedna ženská neuvážlivá!!!! Chápete čeho jste se právě na sobě dopustila?! Už nebudete mít čas s námi poklábosit, ani s kravkami chvíle zasloužené selské hrdosti vychutnávat!! Teď z Vás bude montér Tolja, ééée teda montovka Toljová a u Vašich vrat bude denně někdo ze sousedstva předstírat náhlou poruchu kdečeho, co jednou vrčelo a už nevrčí nebo nevrčelo a vrčet začlo…. 😆

    • oldwomen napsal:

      Ne, to ne. Doufám. Vono to určitě není hezkej pohled na zašmírovanou zadel trčící zpoza zadního kola a taky chovanka klášterní školy má jiný slovník, než to co ze mne padá, když se nedaří…
      Spíš jsem přišla ke kamarádovi a ani nevím jak.
      Víc mě štve to čerpadlo. Vyměnila jsem kondík a nic. Mám obavy, že je zádrhel přímo na svorkovnici u motoru, nechce se mi „trhnout“ plášť, protože voda…. Majitel povídal, že mám pokračovat, že to zaleje lukoprenem. Moc se mi do toho nechce. Nebezpečné prostředí má svá specifika a voda a elektrika, ošívám se, nechce se mi do toho. Na druhou stranu, byl by to majstrštyk a vaše poslední věta by asi byla velice pravdivou… Zase když by to byla cesta z ÚP….

  3. Mimoza napsal:

    Dědek Vás někde v Tyranově pochválil. Asi nečet „Ruce“ pár dní před tím, podle mého názoru jsou ještě skvostnější.
    :-)) Pozdrav do stepní krajiny.

    • oldwomen napsal:

      Hm, četla jsem to. Chtěla jsem i zareagovat, ale zase bych přehlídla překlep, nebo použila podivný slovosled a vůbec bych svou přítomností podráždila jazykovou puristickou hlídku… Zvažovala jsem krátkou glosu na Vladimírův mail, ale nedovedu odhadnout, co by s textíkem provedl. Sendy odpověděl za mě a nebylo co dodat. Když jsem si zakládala blog (a Vladimír mi opravdu s drobnostmi pomohl), tak jsem chtěla mít své „jen a jen moje“ a dál pokračovat se Střípky u Vladimíra. Za důvody, proč už se odmítám dál autorsky spolupodílet, které jsem vloni napsala a Vladimír zveřejnil jako poslední Střípek, si stále stojím a nezměnila bych ani čárku.
      Díky za pozdrav.
      Mimochodem, „Moje milá milovaná“ je taky dobrá (alespoň si to myslím) a vyloženě mě štve, že zapadl bez odezvy horůrek „Po té“. Koukala jsem se do statistik čtenosti a zarazilo mne, že věci, které bych i poslala do tištěného světa zapadají na dno virtuálního šuplete a pitominky jsou v kurzu.
      Jo, mám další pokračování Pračlovíčků. Jen to musím dát přečíst znalejšímu pravěkých reálií. V prvních sedmi kouscích nemám nic nereálného a nechci se dopustit nějaké hrubé pitomosti.
      Hezký víkend a ještě jednou dík za reakci.

      • Witch napsal:

        Milá OW, ona ta čtenost může být způsobena také obdobím, ať už návalem práce nebo hlavy ve víru starostí či štěstíčka – to bych přála každému víc.
        Tím si hlavu nelamte, to může spravit právě čas. I mně se někdy povede lípnout reakci až na několikáté otevření a některé články si nechám na dobu klidnější – a potom přefrčím všechno najednou. A třeba zas musím utéct k vařečce, tak ani nepochválím. Však to znáte 😉
        Pokračujte dál a ono se to časem upraví. Z dobrého blogu si leckdo udělá pořádnou čítárnu!

Zanechat Odpověď

