„Já jsem horník, kdo je víc?“

Přesně toto dávné budovatelské heslo mi před chvílí prolítlo hlavou. Jistě, myšlenka to je z ošatky ironické, ba až sarkastické. Nechci se nijak posmívat horníkům, znevažovat jejich dřinu, zlehčovat nebezpečí jejich každodenního chleba.
Jen jsem si v podvečer po příjemně prožité neděli chtěla při konvičce černého čaje přečíst dnešní virtuální noviny. Přeladit se z pracovních myšlenek na partnerské, netahat zajíci ohryzané štěpy do kuchyně, nechat slámu v dřevácích. Potěšit manžela, že ta jedna ladoňka, co mi kdysi do panelákového balkonového truhlíku koupil, se během pár let naklonovala pod růží do půvabné skupinky a že raší krokusy a šnytlík a že jaro snad konečně dorazilo.
Pár dní jsem žádnými novinami nelistovala, televizi jsem nesledovala, byla jsem zaujatá vlastním světem.
Šálek hřál v dlani, monitor se namodrale rozzářil, naskočilo osobní nastavení prohlížeče a do očí se okamžitě nacpal titulek „M. Topolánek se omlouvá gayům, Židům a občanům.“ Zírala jsem na velká rudá písmena, kterými byl vyveden a v hlavě se mi rozezněla řízná dechovka, před očima se rozmíhaly papírové třepetalky v barvě trikolory. Pitomá asociace.
Dobře. Místně význačný politik si neuhlídal pusu při polosoukromém komentování personálního obsazení nádražáckých šéfů a odplivl si na adresu současného českého premiéra a ještě se při té příležitosti otřel o církve a vyznavače oranžových tónů politického spektra. Lidsky pochopitelný úlet, politicky neodpustitelný zločin. Stalo se. Investigativec z Třesku-Plesku zajásal a z notně zkráceného a zhutněného slovního průjmu páně Topolánka vytvořil článeček.
Juch a bylo to.
Premiér, veřejně se hlásící k židovské obci, se nafouknul.
Ministr dopravy dělá, jako že je nad věcí a že když kluci chodí s klukama a holky s holkama je mormálka.
Ovčani se poprskali oranžádou.
Pastýř by rád dal rozzlobeným ovečkám rozhřešení, za to, že jsou právem naštvané, ale tak nějak neví do jakého hříšku přirozenou emoci napasovat. Chybí pastýřský list na dané téma.
Pisálci nabrousili brky, tedy procvičili prstoklad a začali trénovat do soutěže o nejrychlejšího strojopisce či strojopiskyni.
Třesky plesky, mozkové bouře, myšlenkové potraty. Titulek prodává článek.
Chlap s gulama si sype popel na hlavu, vymývá ústa mýdlem. Šťavnaté soustíčko poněkud zapáchajícího předvolebního. gulášku.
Gayové nejsou ani občané a ani Židé. Židé nejsou občané a ani nejsou věřící. Kdo je občan nemůže být ani homosexuální, ani Žid a ani věřící. Je vůbec věřící člověk občanem? Je gay víc než občan?
Ach, ukaž mi nepřítele, zabiju si jej sám.
Jsem členem vyvolené skupiny, kdo je víc………

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na „Já jsem horník, kdo je víc?“

  1. Makataman napsal:

    OW, Vy jste ďáblice! 😀
    Je fakt, že tenhle Mirkův verbální průjem před volbama, zanedlouho pocítíme všichni. Kdykoliv jindy bych se umlátil smíchy, že ‚vrcholný politik‘ je schopný jedním rozhovorem vytočit tolik různých skupin lidí. Ovšem za dnešních okolností zůstávám s hubou dokořán. Mlčeti, zlato!
    Vy jste to ovšem okomentovala skvostně. Smekám. 😉
    Kdo je víc?

Zanechat Odpověď

