Pasení do třetice

(a zase na chvíli zde naposledy)

Robátko dorazilo na víkend domů. Sobotěnka se probudila do sluníčkova. Škoda nevyužít počasí a pomocného páru rukou. Ve stáji bylo nutno vyčistit a hlavně opravit žlab. Tedy práce, která se nechá dělat jen když jsou zvířata pryč.
Tak jsem odvázala krávy, vypustila kozy a šla za humna býti atrakcí pro sousedy z našeho konce a bukolickým zjevem pro osádky aut náhle zpomalujících při výjezdu z vesnice.
V kozím stádečku je už dávno jasno, kdo je šéf a kdo jde k lizu jako poslední. Kravule vnesly do hiearchie zmatek. Sice měly kozy tak nějak na háku, lítaly chvíli jak splašené po cestě podél polí, očuchávaly trávu i hlínu, bučením přivolávaly soukmenovkyně z nedaleké jézedácké farmy. Vlastně i kozám byly krávy ukradený. Bezinkový keř má šťavnaté pupeny, tráva přes noc vyrašila zase o kus výš, žaludky jsou skoro prázdné, ať si bučilky škubnou vemenem, bašta je bašta. Jen Líza. Jen prvorozená královna dvora Líza viděla v Jájině i Princezně konkurentky usilující o její trůn. Urputně se s Jájušou přetlačovaly bezrohými lebkami, snažila se o souboj s dobráckou rohaticí Princeznou. Dnešní dopolední pastva byla prostě akční. Sousedky měly napilno mýt místo vaření okna směřující do zahrad, sousedé simulovali jarní práce na záhumencích, děti se vyrojily na sluníčko. A to na našem konci normálně v sobotu dopoledne chcípnul pes a nikde není ani živáčka.
Tak si užije kozo-kravího pasení alespoň očima. Já si jdu poléčit namožené mezižeberní svaly.
Corrida je záhul.



oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., WWOF. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Pasení do třetice

  1. Witch napsal:

    Jééé, ale dostala jste mne. Zůstala jsem civět na první fotku, co to tam máte za vodicí lanko – a ony dráty na obzoru… 😉

    • oldwomen napsal:

      😛 fotek by mohlo být spousta a akčnějších, byla jsem za humny skoro tři hodiny, ale seknul se mi mobil. Bylo by ho bývalo stačilo restartovat, ale k tomu je třeba obou rukou a chvíle hledění jen na displej. To s kravulemi neustále v pohybu nešlo. Tak snad při příští hloubkovější údržbě stáje. Cítím se jak po cvičení na tom otočném talíři. Netušila jsem, kde všude mohou být svalové úpony u žeber nalepený a zapomněla jsem, jak mám kravule kontaktní a mazlivý a hlavně rychlý. Sranda byla, jak se asi čtřicetikilová Lízina přetlačovala a berany-berany-duc-ovala asi tří metrákovou Jájinou a fofrem se snažila „potrkat“ Princeznu, tak ve vteřinkách k nadechnutí se jí mlelo břicho a kůzle protestovalo na kyslíkovém dluhu. 🙂
      Ach jo, kozlení. Už ani nevěřím, že se ho dočkám. Kozy si ze mne dělají srandu. Každej starej sedlák, co šel poslední dva týdny okolo, povídal že je to na spadnutí, ale kozy ví svý. Jsou chvíle, kdy už věřím tomu, že jediná březí koza je kozel Miki.

  2. Pivoš napsal:

    Tož takovouhle corridu můžu ! 🙂

    • oldwomen napsal:

      Ano, fotky navozují idylický čas. Radostně vyhazující a na na vás se řítící rohatice v reálu je i trencle opocující zážitek. I když víte, že vás chce jen voblíznout a kluše si pro podrbání. 🙂

Zanechat Odpověď

