…a máte nějaké řešení…

Musela jsem ten den za hajným a pak ještě do sousední vesnice s nějakou slepičí starostí a pak ještě jsem chtěla zajít na finanční úřad pro daňové formuláříky a taky do knihy a antikvariátu se podívat, co kdyby mne nějaká kopička otištěného papíru okouzlila, oslovila a k hýřivému utrácení svedla, když už vím, že mi stát dluží pár drobných na daních. No jo, moc jsem toho ten den měla naplánované. A zelený je plán, šedé skutky jsou.
Probudila jsem se s bolavými vlasy. Nedobrý začátek dne.
Odfajfakla jsem v timemanageru položku „hajnej“, nasypala zvěřinci co jeho jest a s brnící půlkou hlavy zalezla pod deku. Finančák počká a stejně určitě berou i formulář stažený z NETu, bez staré nové knížky i bez nové nové knížky přežiju, bavlnky akutně nepotřebuju, světlo bolí v očích, psí škrabání na dveře je hlučnější než dělostřelecká příprava pěchotního útoku, lehoučká nadýchaná hřejivá deka je z ostrého plechu, panebože co to je za rachot? Budík? Budík?
B U D Í K !!!!
Musím pro manžela do práce.
Nezpůsobilá pro účast v silničním provozu jsem to vzala „zadem“. Kousek po polňačce, kousek po Skanskou, Strabagem, mrazem a nedostatkem drobných na údržbu rozbombardovanou místní komunikací, kousilínek po hlavní a zase rychle na polňačku.
Manžel se na nic neptal. Viděl. Vzal si podávané klíčky. Místo domů odbočil k obchoďáku. Držela jsem se vozíku a nechala se vést mezi regály, ke kase, skoro k východu na parkoviště. „Moment ještě cigárka,“ zaparkoval mne před květinářstvím a šel do kóje trafiky. Civěla jsem na hrnkovaná poupata narcisů a hyacinty a černou tabuli s nápisem Matěj. Prázdný obličej, prázdná hlava, tělo v nouzovém režimu.
Opět jsem bezmyšlenkovitě následovala znovu se pohybující vozík. Závan větru na parkovišti mi donesl manželova slova.
„Se tu jeden i vzdělá. Víš jak se řekne cigánsky jdem ven? Že ne? Tak to se poví A van het. “
„Faja het,“ přinutila jsem se ke křeči úsměvu. „Imigranti z Košic?“
Doma jsem znovu zmizela do postele. Lépe spát, než zvracet. Mozek se mi pomalu vracel do funkčního stavu a testoval se vzpomínkami.
„Zdroje jsou,“ řekl europolitik a dodal „Příjmy se musí přizpůsobit výdajům, aby to bylo v rovnováze.“

„A co si myslíte o současné situaci?“ ptá se měkkou slovenštinou reportér postávajícího na refýži.
„Kokoti zajebaný to jsou,“ tvrdě zahútorí respondent.
Pak to následuje asi pět minut zdvořilá spisovná otázka a lidová odpověď. Jistě si také onen legendární „rozhovor“ co koloval před pár lety po českém i slovenském internetu vybavujete. Končil zcela spontální reportérovo otázkou:
„A máte nějaké zkurvené řešení?“ A respondentovo odpovědí:
„Odjebat se odtud. Normálně do zkurvenej piči se odjebat, kokoti zamrdaní to jsou, odjebat se odtud.“

Světlo pořád bolí, restart se hemisférám nepovedl.

Hnusná migréna.

Jo, utýct pryč.

Jenže není kam.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na …a máte nějaké řešení…

  1. 747 napsal:

    Tak tak, OW ani před migrénou ani před hloupými politiky není kam utéct. A zatímco migréna posléze někam zmizí sama, politici a jejich geniální myšlénky zůstávají. 😈

  2. Witch napsal:

    Milá OW, připomněla jste mi jednu hnusnou minipovídku. Hrdinka si v ní seškrábala kůži z hlavy, aby našla úlevu. Sakra, musím to najít, právě si uvědomuju, že ji nemám v archívu… Lituju, lituju, lituju Vás 😦

  3. makataman napsal:

    😦 Hlavně se dejte brzo do pořádku, OW.

    Pak spolu zorganizujeme poslanecký výlet na Papuu a bude z části hotovo.
    No co, když můžou jet do Turkmenistánu rokovat o výměně studentů, proč by neprošla Papua? A i na Špidlovi je toho na obíračku dost… 😉

  4. oldwomen napsal:

    Pche, kdeže předvčerejší a včerejší migrénový šleh je? No u loňského sněhu přeci.
    Ale Śpidla, to je jinej utrejch. MKTM, toho by i Hanibal Lecter vyzvrátil.
    Ne,fakt, odrbávala jsem cvičení, trošku duševní nepohody a bouřlivého povětří, už budu hodná strečinková, C7 i C1 hýčkající.
    Hi hi hi….. po drahém chci z Pandžhábu dáreček. Šátečky olbřímí.

  5. Witch napsal:

    Sláva! Sláva! Sláva! Nadále se opatrujte 🙂

Zanechat Odpověď

