Add. megakrůta

Díky všem za rodinné recepty odkazy. Příjemně mě překvapil manžel. Podezírala jsem jej, že po nocích šmíruje hambaté stránky, ale drahoušek surfuje po virtuálních obrazových kuchařkách (nevylučuji, že stíhá oboje) a některé recepty si ukládá a plánuje jejich vyzkoušení. A u toho, co sám uklohní mám záruku, že to bude jíst i ohřáté druhý den.
Jogurtové recepty musím použít zcela tajně, protože všechny mléčné výrobky kromě tvrdého sýra jsou pro chlapa jedovaté.
Zítra vaří muž. Kuře pečené na stojáka a napíchlé na otevřené plechovce piva – i s tím pivem uvnitř. Vyhnal mě z kuchyně, patlá polorozmrazeného domácího brojlera a tváří se u toho jak tajemnej hrad v Karpatech.
Znám pečené kuře napíchlé na bábovkové formě, ale to je vhodná úprava pro bláťáky z hypersuper, domácí kuře s vyzrálou svalovinou je zde moc suché a dlouho se peče.
Jsem zvědavá, jak zítřejší „Dnes vařím já – chlap“ dopadne. Dám vědět.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Add. megakrůta

  1. jolana88 napsal:

    Chválit, chválit…. Kuře na pivu je šmakozní . hezká změna. Kuře upečené na soli má taky něco do sebe :- D Ještě, že díky logice mívají sklon být dobrými kuchaři (jenom „úklidové“ ficky kdyby k nim dodávali 😦 – navařeno, naservírováno – vždy nádherné. Počet nádobí nutný k připravení pokrmu pro tři odpovídá denní spotřebě non-stop asijského bistra 🙂 Přítele podezřívám, že prostě zkouší, jak která miska funguje, která vařečka je přítulnější … 🙂
    Nechte si chutnat…
    PS: přítomnost jogurtu v čemkoli – zvl. marinádě šikovně a úspěšně již několik let maskuji přidáním lžičky majonézy Pšt, neprozradit – On totiž jogurty nejí 🙂

  2. Richard napsal:

    Zabili jsme starého kohouta – začal být agresivní nejen na dět, ale i na dospělé. Zeť ho chtěl uvařit psovi, ale mě to bylo líto – vypadalo to maso krásně a byl to takový macek. Teď budu vypadat jako lakomec – ale plýtvání si v rodině se 4 dětmi a 4 vnuky nemůžu moc dovolit. A tak jsem přemýšlel a inspiroval se zvěřinou, která bývá někdy tak tuhá. A vymyslel recept. Když všichni vylízali talíře donutili mě sednout k PC a ten recept sepsat. Jinak vařím jako chlap – tj. spotřeba nádobí odpovídá 🙂

    Zvěřina (drůbež) s ovocnou omáčkou
    Jedná se o parafrázi známé kančí kýty s šípkovou omáčkou, výhodou je, že lze použít i maso ze staršího kusu. Potřebujeme – pochopitelně maso, dále pak slaninu, červené víno, cibuli, kořenovou zeleninu, jalovec, bobkový list,sůl, hladkou mouku, sádlo, a ovocnou zavařeninu s výraznou chutí. Ideální je šípková, rybízová, malinová, ale fantazii se meze nekladou.
    Nejdřív si připravíme maso. Je-li příliš suché, můžeme ho protáhnout slaninou, pak ho osolíme a potřeme podrceným jalovcem. Můžeme nechat odležet. Připravené maso vložíme do hrnce a vaříme ve směsi červeného vína a vody s přidáním nakrájené cibule a bobkového listu, až začne měknout. Poté maso vyjmeme z vývaru a vložíme do pekáče spolu s nakrájenou cibulí, kořenovou zeleninou,slaninou a pečeme do měkka za stálého podlévání přecezeným vývarem. Lze použít i nepřecezený, ale větší množství jalovce z vývaru může způsobit nahořklou chuť. Maso můžeme během pečení podle potřeby a chuti přisolit popř. přikořenit pepřem, kmínem, tymiánem apod.
    Zatímco se nám peče maso, připravíme si základ omáčky. V kastrolu si připravíme tmavší jíšku, (dáváme-li přednost jídlu s menším obsahem tuku, můžeme jen opražit hladkou mouku na sucho).Chvíli před koncem smažení můžeme přidat trochu cukru a nechat zkaramelizovat. Zalijeme studenou vodou a dobře rozmícháme. Za stáleho míchání přivedeme do varu a přidáme ovocnou zavařeninu. Osolíme nebo dochutíme masoxem, můžeme dolít i zbytek vývaru.
    Maso vyjmeme z pekáče a zbytek (štávu se zeleninou) propasírujeme do připraveného základu omáčky. Necháme přejít varem a dochutíme podle potřeby (solí, cukrem, citronem, worchesterem a pod). Podáváme s rýží popř. knedlíkem.
    PS: Dnes jsem hledal polévku kaldoun z drůbežích drůbků na netu – našel a uvařil 🙂 aspoň bude v mražáku kousek místa.

    • oldwomen napsal:

      Dík za recept, „zvěřinovými“ recepty se inspiruji často. Mám celkem dobrý chov vlašek koroptvích a mezi kohoutem a bažantem je v mase minimální rozdíl. Ale úprava se šípkovou by mě asi nenapadla. Z vyřazených plemeníků zpravidla dělám sekanou nebo torteliny. Podle toho kolik mám v čase brakování nadbytečných vajec. A z odrbaný kostry (maso se mele syrové) je ještě vynikající polévka.

  3. Richard napsal:

    No to jsem dělal zrovna dnes – teda kostra byla krůtí – a právě jsem se nechal inspirovat tím „kaldounem“. Na Hané jsem to ještě neslyšel, ale jeden zeť je ze severních Čech a tak jsem to slyšel od něj. V podstatě se jedná o důbeží vývar zasmažený do kterého se obere maso a drůbky plus kořenová zelenina z toho vývaru. Našel jsem těch receptů na netu spousty a tak jsem si vybral a zkombinoval jich několik. Pokud se slepic týká – dávám přednost plymutkám – jsou dobré nosnice a je na nich i dost masa.A díky tomu, že jsou mohutné nesou dobře i v zimě. Navíc – je jich hodně barevných rázů tak můžu mít každý rok jinou barvu a nemusím bádat nad tím jak je které slepice stará. No a loni – byl jsem v Polsku – jeli jsme po řece až skoro u ukrajinské hranice. Měli tam takové zajímavé slepice tak jsem si vyptal pár vajíček a doma si je vylíhl. Vajíčka byly tyrkysové barvy. slepice jsou z nich zajímavé – každá jiná, bohužel jen 2 a 4 kohouti. S chocholkami i bez a s rousy – 2 kohouti. Tak jsem zvědav co z toho bude dál. Vylíhly se poměrně pozdě, tak zatím nenesou.

Zanechat Odpověď

