Milovník Miki.

Když jsem měnila drobné, které jsem utržila za Huga, za jalovičku Jájinku, bavili jsme se s majitelem a opečovávatelem Jájiné matky o našich chovech všeho možného i nedostatečné výměře polností a tak vůbec starosvětsky hospodářsky. Potěšila jsem jej zprávou, že budu do svého hospodářstvíčka pořizovat kozlíka. Má ve stáji kromě krávy ještě několik mektalek a každoročně řeší problém kde a kdy je připustit.
Kozí inseminátoři ještě nejsou zavedeni a tak se říjící kozy stále vodí či vozí ke kozlovi.
Mikiho jsem přivezla z Vysočiny někdy koncem dubna, začátkem května jako odstavené únorové kůzle. V rodinném užitkovém voze se choval vzorně. Když jsem jela, spokojeně spal stočený na dece, když něco zabrzdilo řeku aut plynoucí dálnicí a zvuk motoru se změnil, tak se probral, postavil a zvědavě vykukoval z okna nákladového prostoru, co že se to zase na D1 děje. Hm, probírali se i kamijóňáci a dodávkáři a cesťáci ve všem možném popojíždějící v okolních pruzích. Bába s kozou se u Devíti křížů a ani u Tvarožné denně nepotkává.
Protože letos žádná z mých kozenek po ženichovi nezatoužila – a kozy dovedou dát své roztoužení sakra nahlas najevo – usoudila jsem, že Miki se v srpnu začal činit. Kozenkám utěšeně rostou bříška do široka, očekávám koncem ledna první kůzlata.
Minulé úterý odpoledne mi zavolal bývalý majitel Jájinky. Že se mu prská koza. Že by večer přijel. A za pár dní zase s další a pak s další, jak říje přicházet bude. Navrhla jsem mu, že jednodušší bude, když si Mikiho na pár dní půjčí. Zajásal. Volal z firemního vánočního večírku a můj návrh byl neodmítnutelný.
Naložila jsem Mikiho do auta. Nechtělo se mu od domácího harému a dával to hlasitě znát. Odnesla jsem jej do stáje k nevěstám. Od léta, kdy jsem jej držela v náručí naposledy znatelně ztěžkl. Ačkoli se nebránil, měla jsem problém jej udržet.
Zmateně se rozhlížel. Kráva – fajn, žlab má plný sena. Nasál nozdrami kozí toužení. A popošel směrem ke středu stáje. Nadržené kozy se na něj vrhly. Nelíbily se mu. Doma má stádečko bílých bezrohých krasavic a tady samá obrovská hnědá rohatice čertice. Utekl za krávu. Ulehl do žlabu. Nevěsty sice voněly, ale ty způsoby… Tststsss.
Později večer mi volal hospodář. Jestli jsem už vůbec někdy viděla Mikiho „v akci“, že koze končí říje, že by chtěla a že Miki se koz bojí a odmítá opustit úkryt v kravím žlabu.
Uklidňovala jsem hospodáře, že nebožátko je vystresované transportem, cizím prostředím.
Hospodář stále projevoval obavy, zda kozlík není hňup.
V zoufalém pokusu o obranu Mikiho samčí cti jsem sáhla pro podpásový úder. Vyhrkla jsem do telefonu, ať si, kurňa fix, představí sám sebe na Mikiho místě. Přijede do úplně cizího baráku, tam se na něj vrhne úplně cizí ženská, začne se na něj sápat a chce hned, okamžitě, zofort…
Hospodář mě přerušil, že ho teda nechá rozkoukat. Že je sice v porovnání s jeho stádem záprdek, ale že teda počká, jak na ty vostatní.
Byla jsem znejistělá a většinu volného času jsem následující den strávila pozorováním kozích figur, porovnáváním širokosti kozích bříšek, okukováním vulv, jestli třeba známky říje nezahlédnu. Jo zahlédla jsem. Náhle viditelnou a hned zase zmizelou bouli v hladové jámě Ciganě a Emilky – točící se kůzle v děloze nastávající matky.
Dneska jsem usoudila, že týden je na uklidnění kozlíka dost dlouhá doba. Hospodář se znovu neozval, zkusila jsem zavolat sama. Dozvěděla jsem se od hospodyně, že kozel je v pořádku a hospodářovo kozy jsou všechny připuštěné. Že je dycky táta dá do kanálu, aby vyrovnal výškový rozdíl mezi dvou a více letými kozami a ročním kozlíkem. Spadla mi hora obav z ramen. Popřála jsem hojnost kůzlat na přelomu května a června a doporučila, ať si ještě Mikiho do konce ledna nechají, kdyby se třeba některá z rohatic hned napoprvé nechytla.
Jen tu hospodářovu touhu srovnávat výšku zvířat nechápu. Líza je velikostně srovnatelná s jeho hnědým stádem a v naději je taky. Příroda si poradila sama. I bez stoličky pod nohama.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká .... se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Milovník Miki.

  1. Witch napsal:

    Miki je pašák! A co Vy víte, třeba si to hospodář na Vaše doporučení představil hodně přesně a barvitě 😉

  2. vanilka napsal:

    😀 😀 😀 se tu řechtám až se za břicho popadám 😀
    vzpomínám na jeden páreček, ona měla předzdívku žirafa a on prcek, bylo to nejmíň o hlavu a jak se panečku porovnali, a nakonec byla taky svatba a žijou si dodnes :-)))

  3. 747 napsal:

    Miki je možná malej, ále zato šikovnej! A hospodáři jste to osvětlila správně! 😆

    • oldwomen napsal:

      Miki hlavně doroste. Bude z něj kozí krasavec. Kozlíci jsou plodní tak od půl roku, ale fyzický vývoj (a růst) končí až ve třech letech. Jak jsem jej nesla, tak odhaduji, že má tak pětatřicet kilo. Je ještě trošku podměrečný, protože je z trojčat, ale to do příští podzimní říje dožene a bude z něj nakonec skoro šedesátikilovej chlapák s exelentní bradkou. Až bude zase doma, tak se mu pokusím vyfotit hlavu. Je učebnicová.
      Éro, to jsem ráda, že jsem obhajobu kozlí cti zvolila vhodně. Vycházela od sebe. Když se na mě v báru pověsí sexuální loudil, tak prchám, zdrhám, za kontejner se skrývám. Gde ty loňský sněhy sou….

  4. Witch napsal:

    Mimochodem, Miki byla přezdívka kluka, který pro nás v patnácti znamenal prototyp donchuána a vykládaly se o něm neuvěřitelné historky. Byl o rok starší, ale to, co on, nezvládal snad ani Casanova.
    Zhruba v šestnácti jsem s úžasem zjistila, že jde o kluka, kterého jsem potkala u vodáků a fakt, že ho znám, mne vystřelil vzhůru v očích spolužaček. Fakt, že nepatřím k „přeříznutým“, zase vrátil zpátky. Byl to milej kluk a idealista. Myslel, že jsem schopna plaveckého tréninku 😉 Jako jeden z mála lidí totiž byl svědkem mého přeplavání přehrady.
    Naposledy jsem se s ním setkala jako se švagrem své kamarádky. Taky ho tajně milovala, ale starší brácha ji sbalil dřív a důkladně. Jo, Miki holt byl zbožňován a často to ani netušil…
    Vidíte, OW, co všechno vytáhnete se svým šikovným kozlíkem na světlo 😀

Zanechat Odpověď

