Při neděli

Víc jak dva týdny kácím lebedový les na záhumenku, stromy vláčím do kozína, odpadlé větve hážu kravám. Po pouhém dni ve stání je z bujné zeleně jen bílý odkorovaný skelet. Kozám sem tam přihodím bezinkový keř, lopuchový stožár zdobený fialovými a zelenými bodlinkovými kuličkami. Bílé zdřevnatělé silné stvoly hážu na hromadu před chlév, aby proschly. V kompostu by se rozkládaly dlouho a obtížně, ale místo třísek na zátop ještě poslouží skvěle.
Hromádka před chlévem narostla do výšky i šířky. A pralesu ubývá pomalinku, skoro neznatelně. Kozy šílí nadšením, když mne zahlédnou jít tím správným směrem se zahradnickými nůžkami.
Včerejší čerstvé povětří shodilo a zamotalo do schnoucích klacků zbytky armovacích sítí. Ostré dráty trčí do cesty ve výši obličeje a směsice se stala potencionální hrozbou úrazu a budoucího hotelu pro potkany.
Neděle neneděle, pořádek na pracovišti musí být; nehoda není náhoda, civěním a sněním zemský ráj na pohled nevybuduju.
Porazila jsem daší várku lebed, potěšila jí kozy, vzala zahradnické pákové nůžky a ruční cvakačky, vydala se tím správným směrem.
Kozy přestaly žrát, větvičky jim visely mezi zuby, zíraly zkrz vrátka, co se děje. Bude nášup pro kozy, nebude zákuseček větvičkový… Rozmektaly se, hlasitě mě povzbuzovaly k dalším krokům – směr kozí spižírna. Marně. Stála jsem nad hromadou klacků a cvakačkami odvětvovala a zakracovala větvičky na přibližně stejnou délku, pákovými nůžkami dělila kmeny a obdobnou délku. Kozy řvaly, že to je zbytečná práce, to jíst nebudou, to je i na kozu tvrdééééé.
Pásy armovacích sítí se sesuly na dlažbu. Vyklepala jsem z nich zbytky rostlin a uklidila jinam.
Tři přepravky otýpek podpalového klestí prosychají na sluníčku.
Kozy spokojeně leží a přežvykují.
Dvůr je na pár hodin uklizený a čistý.
Beru konev a jdu dojit. Kozy vyskakují a hrnou se k brance.
Co nám neséééé? Nic? To néééééé.
Boky mají vypoulené přecpáním, hladové jámy mají nezřetelné. Méééé.
Hladím kravské hlavy, mléko proudí sběračem do konve, končí další den.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká .... se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Při neděli

  1. Witch napsal:

    Když jsem po dvou a půl hodinách žehlení padala na hubu, optimisticky jsem se utěšovala, že ohledně dřiny jsem na tom mnohem líp, než Vy. A zase jsem měla pravdu! 😉 Není ten svět úžasný? Jdu vděčně mlsat ještě kousíček sýra…
    Jsem potěšena, pokud chutná. Stále si v tomto oboru nedůvěřuji. Na dřinu doma se dívejme pozitivně. Jsou zoufalci, že platí za to, že můžou zvedat železa a hekat a funět a potit se u toho a ještě se s tím chlubí. Jsme šťastné ženy. Vzpírání, natahování, poklus, shyby a tisíc dalších drobných pohybů kalanetických i strečinkových, všetně posilování psychiky i xxxcepsů se psy i bez máme bez zdlouhavého chození někam. A na čerstvém povětří. Žádná vysušená pokožka po dlouhém letu či jiné klimatizované cimře. A pekáč buchet je lepší v troubě a ještě lepší v břiše než na něm.

  2. Honza napsal:

    na tom něco je 😀 ! ještě , že mě ten pekáč buchet NA břiše nehrozí!

  3. Věra napsal:

    Milá Ow, jsem na tom asi stejně jako Witch. Když už mám někdy pocit, že jsem na dně, že už nemůžu, vzpomenu si na vás a na dřinu kolem hospodářství a pak si řeknu – ne, na téhle holce je toho naloženo mnohem víc. A věřte, nějak mi to vždycky pomůže se vzchopit a zase začít fungovat.

  4. samazakanalem napsal:

    Nejak jsem nemela cas sem poradne zajet pres vikend a ted vidim, ze se tu stale usilovne maka. Chjo, ja nechapu jak toho muzes tolik stihnout….fakt neskutecny. Ze ty jsi byla ta Praclobrdova, ve svem jinem zivote? 🙂

    • oldwomen napsal:

      Právě, že nestíhám. Vize toho, jak bych chtěla, aby bylo a realita se dooost rozchází. Ale zase na jedny ruce to asi líp nejde.

  5. g.holka napsal:

    OW, čtu Vás ! Pravidelně a stále mi to čtení dělá radost, díky !

  6. Pivoš napsal:

    Hele OW, ty umečený kozy dabujete fakt dokonale ! Uděluji vám tímto Cenu Františka Filipovského h.c. 😀

Zanechat Odpověď

