Tukoměrky.

Byla jsem na měsíčním nákupu v hyper-super. Není to můj oblíbený sport, ale malospotřebitelské balení chlebové mouky je padesátikilový žok a v expedici neodsypou a neodsypou. Stejně tak vloček, krupice, pšeničné mouky na těstoviny. Sprcha s voňavými mydlinkami na těle je příjemné zahájení i zakončení dne, čistit si zuby pastou je příjemnější než žvýkání šalvějových klacků.

Ať se vzpouzím jak chci a oddaluji cestu do města sebe víc, občas musím.

Pomalu projdu kolem obchůdků v předhalí, nebo jak se ten komerční prostor  za pokladnami nazývá, pokoukám po nabízených zbytečnostech, odpálkuju nabízeče zboží Znáte z TV a Jen náš tarif je nejlepší, s díky odmítnu nabídku na spasení své duše. S plným košíkem na odchodu si koupím charitativní časopis a prchám zpět domů, do světa bez reklam, randálu a strkanic.

Dnes na místě spasitelů duší stály dvě ženy a nabízely měření tuku v těle. Zaujalo mne to. Cholesteroly mám vysoké oba, na kontrolu jsem se měla objednat už před dvěmi měsíci, ale nějak se nezadařilo. Navíc se cítím skvěle, tak proč se nechat přesvědčovat obvoďákem, že je to jen dočasný stav, protože jsem lump nedbalý sama sebe.

Zeptala jsem se dam, jaký tuk že to měří. Jestli krevní, nebo špekový. Chytla jsem se na vějičku poradkyň zdravého životního stylu. Prozradila jsem věk, váhu, výšku, podržela madla přístroje a dozvěděla se, že mám v těle 44, 7 kg tuku. Že je to sice trošku víc, ale když, zde je navštívenka, se objednám na konzultaci, pomohou mi s odbouráním a odplavením nežádoucí zátěže. Snažila jsem se být zdvořilá a důstojně ustoupit. Snad se mi to podařilo. Protože s vážnou tváří sdělit, že víc jak polovina hmotnosti je tvořena špeky je celkem síla.

Navštívenku jsem vyhodila. Mám nadváhu hraničící s prvním stupněm obezity – BMI si umím spočítat a tabulky jsou snadno dostupné. Mám vše navíc soustředěné rizikově v břiše. Stejně jako prababička, babička, máma, teta. Kam se v pokrevním příbuzenstvu po ženských rozhlédnu, tam centrální typ obezity vidím. Hned jak se přehoupne pětatřicítka. Po pětapadesáti zase štíhlíme. Umíráme nejdříve po osmdesátce štíhlounké a jen proto, že se nám už chce.

Nicméně šamanky tukové mi z hlavy nemizí. Dosáhly svého. Vypustily červíčka pochybností. Sice při své výšce, fyzické aktivitě a viditelných svalech, vlastně kromě břicha všude, to se zatučněním mého organismu nebude tak dramatické, ale stejně… kolik teda navíc ho doopravdy je… kolik z hmoty těla připadá na svaly, kosti, krev a kolik je zbytečného? Musí to být dobrý byznys. Vhodná psychologická masáž otevírá peněženky.

Asi v pátek navštívím obvodního lékaře. Domluvit se na termínu preventivní prohlídky a odběrech.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Tukoměrky.

  1. 747 napsal:

    Teda OW, že zrovna Vás rozhodí nějaké dvě vyzáblé fifleny s takovým bludem!!! To se mi ani nechce věřit. 😛

    • oldwomen napsal:

      Ony mne nerozhodily. Jen donutily zamyslet se. On je to dobrý byznys. Lapnu na jaře babu, řeknu jí, že je tlustá, pak jí vnutím (a nechám si za vnucování královsky zaplatit)kastrol, pánev, syntetickou potravinu, mastičku na fšecko… Zmasírovanejch blbek kultem vychrtlosti je dost

  2. Jola napsal:

    holky jsou všude,že? – po mojí „inteligentní“ otázce :“A jak jste na tom dámy Vy?“ ani vizitku nevydaly..:(
    – s těmi přístroji si hlavu nelamte – šla jsem právě od lékaře, hrdě držela zprávu „vše v mezích normy“ – při mém věku a stavu dost dobré – svoje „špeky“ jsem se naučila mít ráda – Netuším, podle čeho BMI počítají ,ale jejich sdělením o 40%nadváze!! si mně dobírá celá rodinka..
    Shodit 40% z mých celých 57 kg – funguju doma místo ramínek:))

  3. oldwomen napsal:

    Mám 172 cm a 84 kg. Pokud bych shodila oněch skoro 45 kilo tuku, co mi tvrdily, že mám, mohu sloužit v hodinách anatomie jako názorná pomůcka místo Kostěje Nesmrtelného. Taky by mne zajímalo, jak k informaci došly. I kdyby údaj, který udávaly v kg, byly procena, tak i tak je to ujetá hodnota. Navíc mám celkem dost svaloviny – přírodní posilovna a na bílkoviny bohatá strava.

Zanechat Odpověď

