Je to mezi Ním a jimi

Zatoužila jsem po čerstvém kozím mléce.

Zatoužila jsem mlsat denně hrnek ještě teplého, napěněného a jen přefiltrovaného k snídani.

Bukolické sny Kaufland neplní a v Lídlu není příslušné oddělení. Možná snad ohřát a nabublat si brčkem nekonečně trvanlivé krabicové z Hyper. Jenomže krabicové i sušené má syntetickou chuť a mlékem je jen podle názvu.

Zapeklitá věc.

Pomocné dlaně jsem našla na konci svých paží. Kde taky jinde je hledat. Po dlouhém pátrání v inzertních sloupcích chovatelských drbáren, v regionálním tisku a  přímými dotazy ve vesnických hospodách v okolí jsem udělala první krůček se splnění mlsných snů a horko-těžko sehnala únorové kůzlátko. Ó, již za rok bude mléko prýštit do plecháčku, kůzlata pobíhat po sadu.

Selankovité výjevy se mi míhaly představami.

V srpnu jsem kozičku vezla ke kozlovi. S majitelem kozla jsme mektavou dvojici pozorovali přes maličké okénko a po ukončení aktu jsme peepshow zabalili a šli do tepla kuchyně ohřát se u kafe.  V listopadu kozulka zmetala z neznámé příčiny.

Smůla.

Další připouštěcí den vycházel přesně na den Štědrý. Majitel kozla odjížděl pár dní předem na hory a vracet se měl až před Silvestrem. Domluvili jsme se, že kozenku umístíme na pár dní k němu do stáda a zadoufali, že se podaří. Tak místo v lednu budu mlsat mléko až v květnu. Vždyť  nejde o život.

V únoru zmetala zas. Volala jsem veterináře, abychom určili příčinu. Vyšetření abort potvrdilo, já si v koutku pobrečela, rozbor krve dal naději do budoucna – koza je absolutně zdravá.

Odložila jsem mlsné chutě o další rok. Bylo by surové nutit ji hned do další březosti. Zima nepozorovaně přešla v jaro. Kozu jsem nechala cpát se vším, co jí pod jazyk přišlo, žádná prenatální dietka s ohledem na zdárný vývin plodů. Koza byla stále jak lunt.

Začátkem května se jí spustilo vemínko, ale to u koz nic moc neznamená.

Pak začala bachratět ve spodku břicha, ale zase vzhledem k tomu, co do sebe denně narve, nic znepokojivého.

Pak jsem v hladových jamách zahlédla vypouklinu. V ďouře normálně konkávní se mihl prudce konvexní úsek a hned zas zmizel.

Byl u nás na návštěvě veterinář. Vyprávěli jsme si veselé příhody se zvěřinci, sluníčková pohodička pod pergolou. Svěřila jsem se mu s kozími starostmi. Zasmál se, odskočil si pro stetoskop, šoupal s ním po kozím břiše a rozchechtaný výraz se měnil v soustředěný, moc soustředěný, ještě víc, ba nejvíc soustředěný… Začínalo se mi dělat mdlo. Náš veterinář vážný obličej nenosívá. Pak se narovnal a ještě stále vážný vydechl:

„Tak to jsem ještě nezažil.“

Napětí mne donutilo zavzpomínat, kam jsem dala úlevový sprey. Astmatický záchvat jsem neměla ani nepamatuji a teď se blížil v panické úzkosti umocněné obavami.

„Kdy že to měla podle skoku rodit? Koncem května?“

Horlivě kývám hlavou a snažím se vůlí uklidnit zdivočelé průdušinky.

„Tak bude koncem května rodit. Sice nevím kolik plodů nosí, ale něco nosí.“

„Musel bych do ordinace pro ultrazvuk…“ dodal omluvně.

Vracely se mu ohníčky smíchu do očí. Rozpovídal se o neviditelné práci, jejíž zdar je neovlivnitelný. Když ON sfoukne svíčku, tak mi dole se můžem strhat a stejně nic nenaděláme. A na druhou stranu, jak ti, nad nimiž už neochotně láme hůl najednou z nepochopitelných a neuchopitelných důvodů ožívají a velice rychle se vracejí do původní formy a dožívají se až nezvířecích kmetských let.

Jsem u kozí maminy čekatelky několikrát za den. Tvářím se jako že nic. Koza se tváří jako že nic. Drbu ji pod bradou, ona se mi cpe do kapsy, hledá pamlsek. Na teplé mléko se raději netěším. Aby má mlsná myšlenka nepřerušila spojení mezi Ním a jí. 

Když už je zázrak na spadnutí.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká .... se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

